Is er een manier om programma's te dwingen op de achtergrond te draaien?

Ik heb op mijn computer een programma geïnstalleerd dat er voor zorgt dat ik regelmatig een andere afbeelding op mijn bureaublad heb; ik weet niet of ik de naam mag noemen, dus dat doe ik maar niet.
Dit programma start op met het opstarten van de computer. Ik wordt er echter een beetje simpel van om elke keer het geopende scherm te moeten sluiten. Daarom ben ik op zoek naar een manier om het programma wel te laten starten, maar zonder dat ik het beginscherm in beeld krijg; naar de achtergrond dus, met een pictogrammetje in de taakbalk.

Iemand een idee of dit mogelijk is/ hoe ik het kan doen?

Het gaat om een PC, windows 8.1
Het is niet mogelijk om via de instellingen van het programma dit in te stellen.
Overigens zou ik het wel fijn vinden om desgewenst het programma naar de voorgrond te kunnen halen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"ik weet niet of ik de naam mag noemen, dus dat doe ik maar niet." maar: "Het gaat om een PC, windows 8.1" Dat doe je dan weer wel. Je mag overigens gewoon zeggen welk programma je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, touché.
Het gaat om webshots.

Het beste antwoord

Staat het programma in de map "Startup" / "Opstarten" of iets wat erop lijkt (de naam kan soms wat verschillen) onder het startmenu van Windows? In dat geval kun je in dat menu met de rechter muisknop op de link naar het programma klikken, en dan kiezen voor "Eigenschappen" / "Properties". Daar kun je aangeven dat het programma geminimaliseerd moet starten.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat had ik al geprobeerd. Probleem is dat hij dan geminimaliseerd start en dus niet op de achtergrond.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dan zou je kunnen proberen het programma op te nemen als een extra key in het Register. Ergens onder HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run . Of, als je het alleen voor de huidige gebruiker wilt doen, onder HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run . Maar dat betekent wel dat je in het Register zit te wroeten. Dat kan best, maar je kunt de boel er ook gi-gan-tisch mee om zeep helpen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nooit zo bang om in het register te wroeten, maar ik heb geen idee wat ik dan zou moeten doen. Kan je het wat uitgebreider uitleggen?
Cryofiel
9 jaar geleden
Start de Registry Editor (ik heb een engelstalige Windows, dus ik gebruik de Engelse termen; ik denk dat je die termen vrij eenvoudig naar het Nederlands kunt vertalen wanneer jij een nederlandstalige Windows hebt). Dat kan via het menu; lukt dat niet, druk dan op Windows-R en type het volgende commando in: regedit /v Navigeer nu naar de genoemde Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run In die key staan (rechterhelft van het scherm) waarschijnlijk al een aantal programma's. Daaraan kun je zien wat de syntaxis is. Om een nieuwe entry toe te voegen, klik je op een leeg gebied in de rechterhelft van het scherm. Kies dan voor New en dan voor String Value (tekenreeks?). Geef de nieuwe entry een willekeurige naam; voor de duidelijkheid kun je het beste de naam van het programma gebruiken, maar als je de nieuwe entry Cryofiel wilt noemen is dat ook prima. Je hebt nu een nieuwe, lege String gemaakt. Dubbelklik daarop (of druk direct na het maken op Enter). Nu kun je je nieuwe string een waarde geven. Die waarde is het volledige pad naar het programma dat je wilt laten starten. Als voorbeeld geef ik je de entry voor mijn TeaTimer van Spybot Search & Destroy. Die entry heet Spybot SD TeaTimer De waarde is "C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe" Je ziet dat het pad tussen dubbele aanhalingstekens staat; doe dit dus ook voor jouw programma. Heb je hier voldoende aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is wel voldoende...
Nu krijg ik een foutmelding bij het opstarten: "This application failed to start because it could not find or load the Qt platform plugin "windows". Reinstalling the application may fix this problem." Enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dat dan weer oplos? Ik heb de snelkoppeling uit map "opstarten" gehaald; dat had je niet genoemd, maar lijkt me dat hij anders onveranderd blijft opstarten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Oh ja, klopt, je moet hem inderdaad uit de map "Opstarten" halen, anders wordt hij twee keer gestart. Qt is Quicktime. Kennelijk heeft jouw programma dat nodig. En kennelijk kan het Quicktime wel starten als het vanuit "Opstarten" wordt gestart, omdat dan alle onderdelen van Windows al zijn geladen, maar niet als het vanuit het Register wordt gestart. Hoe je dat zou moeten oplossen kan ik je helaas niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou het dan helpen als ik eerst quicktime laat starten en daarna webshots?
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat is natuurlijk te proberen. Ik vrees echter dat het hier niet zozeer om het programma Quicktime gaat, maar om een service die naar behoefte wordt geladen. Dat laden van die service kan alleen wanneer alle koppelingen (intern in Windows) gedefinieerd zijn, zodat het systeem weet wat het moet doen wanneer de Quicktime-service nodig is. Best mogelijk dat die interne koppelingen nog niet zijn gedefinieerd op het moment dat de inhoud van de Run-key van het Register wordt uitgevoerd. Dit is echter pure speculatie. Geen idee of het bovenstaande zinnig en/of correct is. Dus - je kunt het proberen. KWW.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat het niet gelukt is.
Toch bedankt voor de hulp.