Waarom doet mijn pc na plaatsen nieuwe videokaart niet meer naar behoren?

Goeiedag,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe video kaart in mijn pc gezet. Natuurlijk horen bij deze videokaart ook nieuwe drives, maar dan moet er een cd in dit doe ik maar de cd start niet auto op en verder kan ik niks met mijn pc doen om de drives er niet op staat. Het lijkt er ook op denk ik dat de cd niet eens gaat draaien.

Wat zou ik hier verder aan kunnen doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Met de oude videokaart kom ik nog wel in de pc, maar met de nieuwe lijkt het wel op dat windows of iets dergelijks niet opstart ligt dit aan de drivers, want de cd start ook niet op. En dat komt denk ik om windows ook niet opstart

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
Ritsuka
7 jaar geleden
drivers kun je het beste downloaden van de site

Antwoorden (1)

Je hebt de inmiddels achterhaalde drivers op je cd toch niet nodig.

Oude videokaart erin,
Uninstall oude drivers videokaart,
Download nieuwe drivers via website fabrikant nieuwe kaart voor jouw versie van Windows,
Herstart,
Standaard videodriver (vga) wordt vanzelf geinstalleerd als dat er nog niet op staat,
Je hebt nu (te groot) beeld (dat is prima),
Zet pc uit,
Oude videokaart eruit, nieuwe erin,
Start pc,
Installeer de nieuwe drivers.

Toegevoegd na 4 uur:
(check ook de mogelijke oplossingen in mijn commentaar)

Indien je een zwart scherm hebt:

1. Zet je pc uit en ontkoppel de kabel van je videokaart
2. Verwijder de videokaart
3. Sluit je monitor aan op je interne video uitgang
4. Zet je pc uit
5. Klik op Startknop en tik msconfig
6. Kies de Boot tab en vink het rondje Safe boot minimal aan
7. Apply vervolgens klik ok.
8. NIET HERSTARTEN.
9. ZET je pc UIT and ontkoppel de kabel van de interne video uitgang
10. Installeer je nieuwe videokaart
11. Zet je pc aan (zou in safe mode moeten opstarten)
12. Ga naar Device Manager
13. Ontvouw Display Adapter
14. "Disable" de Intel(R) HD Graphics 4000 driver. (Dus GEEN UNINSTALL)
15. Klik the Startknop and type msconfig
16. Vink Safe boot uit
17. Herstart
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
ik zou eerst de nieuwe drivers downloaden en klaarzetten op bureaublad voordat je de oude van de pc af gooit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb de drivers geinstalleert via de huidige cd. Alleen nieuwe videokaart ingedaan maar enige wat ik krijg is linksboven in een knipperent streepje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik zal het is via de site installeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen zover kom ik niet dus ik kan hem wel klaar zetten maar niet downloaden ik krijg allen als ik hem opstart een zwart beeld met links boven een knipperent streepje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kom dus niet eens bij het bureaublad met de nieuwe videokaart met de oude wel. Verder nog ideeen? Ik snap er niks van
BarendV
7 jaar geleden
Mogelijke problemen/oplossingen: 1. Ga naar je BIOS instellingen en verander primary display device naar PEG of PCI E. of 2. Heb je de nieuwe kaart wel aangesloten op de interne voedingskabel? Zo niet, sluit 'm aan terwijl de PC uitstaat. of 3. Zit er voldoende spanning op de videokaart? Oftewel: het kan zijn dat je bijvoorbeeld teveel harde schijven hebt aangesloten op een voeding van 350W (?) en je videokaart heeft meer nodig. Dus mogelijk trekt je voeding het niet. of 4. Ik heb meer info nodig: welke oude videokaart zat erin? Welke nieuwe videokaart zit erin? Type moederbord? Is het een pc met het merk Asus of HP of een ander merk? Hoeveel Watt voeding zit er in je PC? Welk besturingssysteem? 64bits?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een Acer predator G3620, oude videokaart is een geforce gt640. Aantal watt van de voeding wat ik op internet gelezen heb was 450W maar op de voeding zelf kan ik het niet vinden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een 64bit besturing systeem pc is al wel 3-4 jaar oud. Nieuwe video kaart is de Geforce GTX 960. (ik heb het watt aantal gevonden en de voeding heeft 360W)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En ik heb de videokaart natuurlijk ook aan de voeding aangesloten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik krijg als eerste een beeld met acer en press f12 en del voor boot menu enzo alleen dat werkt niet teminsten dan doet hij niks en na een tijd gaat ie over naar een zwart scherm met linkboven een knipperend streepje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem vooral is denk ik dat hij gewoon met de nieuwe videokaart windows gewoon niet opstart daar lijkt het op
BarendV
7 jaar geleden
Acer? En draait het op Windows 8.1? Grote kans dat je Secure Boot aanstaat. Dat kun je uitzetten door in de bios te komen via de DEL toets te drukken bij het startschermpje van Acer. Instructies: https://www.youtube.com/watch?v=5nG4zMdrHKs Werkt het nog niet dan vermoed ik toch dat 360W voeding je probleem is of je videokaart is gewoon stuk (DOA). Dat laatste kun je checken door bij iemand anders deze kaart in de pc te prikken en uit te proberen, vermoedelijk doe je dat toch niet, dan rest je eigenlijk op dit moment de videokaart terug te sturen als dat kan. En door te blijven sparen voor een zelfbouw merkloos systeem die je ook door bepaalde websites (gamepc) compleet kunt laten assembleren en laten testen.
BarendV
7 jaar geleden
Je bent overigens niet de enige die problemen heeft met het upgraden van een Acer. Het kan een compatibileitsprobleem zijn dus. Maar probeer eerst Secure Boot uit te schakelen. https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=acer%20predator%20g3620%20upgrade%20graphics%20card
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij draait op windows 10
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal het eens gaan probere
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij vraagt om een bios wachtwoord, maar ide heb ik nooit ingesteld of gekregen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben het bios binnen alleen het kopje waar ik het moet uitzetten staat er niet bij? Dus er valt niks uittezetten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Boven aan heb ik een afbeelding geplaats waarin je ziet dat er het kopje van de video er niet bijstaat. Ik heb ook even verder gezegd en daar stond het allemaal bij secuirity in de filmpjes maar daar is bij mij ook niks..
BarendV
7 jaar geleden
Er zijn nogmaals bezitters van hetzelfde systeem en hebben ook hetzelfde probleem met upgraden van een videokaart. Zelfs na upgraden van je voeding van 360W naar 500W bijvoorbeeld werkt het kennelijk niet altijd. Wat ik overigens zelf wel zou proberen in jouw situatie, maar ik ga er dan zelf van uit dat ALS dit niet de juiste oplossing blijkt, dat ik dan toch alvast een 500W voeding heb voor mijn (jouw) nieuwe systeem die ik dan voor straks bij elkaar spaar. Werkt het niet, dan zou ik de nieuwe videokaart zo spoedig mogelijk terugsturen en geld terugvragen indien dat mogelijk is. Of bewaren voor je nieuwe systeem en ervan uitgaan en hopen dat je nieuwe kaart toch niet defect is. Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! Wat ik nu gedaan heb is iemand opgebeld die er veel verstand van heeft. En het ligt aan het moederbord en ik ga ook het moederbord vervangen, waardoor het wel gaat.