Hoe start ik mijn computer op (BOOTGMR melding)?

Gisteren heb mijn c schijf wat leger gemaakt oa door wat bestanden te comprimeren, ben nogal een leek dus misschien was dit niet zon goed idee.

maar nadat ik de schijf wat leger had gemaakt deed de computer het wel gewoon.

nu ik de computer opnieuw wil opstarten krijg de melding "BOOTGMR is compressed, press: ctrl, alt, del to continue"

maar als ik ctrl atl del ik intik lijkt hij even op te starten maar krijg ik weer dezelfde melding.

f2 is de enige optie om uit deze "loop"te komen, maar ik heb geen idee wat ik daar dan zou moeten doen.

heeft iemand een idee hoe ik mijn computer weer aan de praat krijg?

Toegevoegd na 3 minuten:
herstel:

press: ctrl, alt, del to restart

ipv

press: ctrl, alt, del to continue

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Oplossing voor een gecomprimeerde bootmanager:

boot van de CD/DVD (denk aan de volgorde in de BIOS)
Klik: Installeren (install), Kies de taal (language),
klik repareer (repair), klik op: upload drivers, in de open dialoogbox links,

vervolgens:

klik: Mijn computer (my computer) en zoek Lokale schijf C: (local drive C:).
Rechtsklik erop en selecteer Eigenschappen (properties).
vink uit waar gecomprimeerd (compressed) staat en klik dan op Toepassen (apply).
Wacht tot het afgewerkt is en klik dan op OK.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dvd staat als eerste in het boot menu, alleen heb ik geen Windows cd. Kan ik nog iets anders doen in het f2 menu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bang van niet.
Misschien kun je van iemand een windows cd lenen? het gaat namelijk alleen om de repair wizard en hiervoor hoeft geen code ingevoerd te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok, bedankt. dan probeer ik even iemand te vinden met een vista cd te leen.

Andere antwoorden (1)

Altijd bij het opstarten kun je boot menu en setup uitvoeren door op een toets te drukken. Voer eens het boot menu uit. Kijk wat er dan gebeurt. Of druk op de setup. Tussen die twee zit een oplossing voor je vraag

Toegevoegd na 1 dag:
Natuurlijk kun je ook gwn doen wie het andere antwoord gaf