heb pc desktop staan die ik graag weer zou gaan gebruiken maar na opstart krijg ik te weinig werkgeheugen wat is er mis mee

start gewoon op maar kan niet verder na het verschijnen balk met te weinig werkgeheugen

en wat moet er dan eventueel gemaakt worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp komt de balk tevoorschijn nadat windows is geladen? Komt de balk als je een bepaald programma opstart?
In dat geval is er letterlijk aan de hand wat hij meldt: te weinig werkgeheugen. Dit is op te lossen door er werkgeheugen bij te plaatsen. Als je niet weet hoe dit moet zou ik eerst Sisoft Sandra downloaden

http://www.sisoftware.net/?d=&f=downandbuy&l=en&a=

Laat dit programma je computer inventariseren en print dit uit. Hierop staat precies waar uit je computer is opgebouwd, inclusief het type geheugen. Neem dit en eventueel het boekje van je moederbord mee naar de plaatselijke computerboer en vraag hem om het juiste type geheugen. Eventueel kan hij het voor je plaatsen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je dit eerder ook al had, dan heb je te weinig werkgeheugen. Als je dit eerder nog niet had dan zit waarschijnlijk (delen van) je werkgeheugen los. De oplossing is je case openschroeven en het controleren of het werkgeheugen vastzit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien starten er teveel programma's op en geraakt hierdoor je werkgeheugen vol. Of heb je een nieuw windows besturingssysteem geïnstalleerd die meer werkgeheugen vraagt