Mij lijkt het heel leuk om een PenPal te hebben maar waar kan ik ze 'vinden'?

Ik zag ooit eens in ons Engelse boek een leesopdrachtje waar het over de zogenaamde PenPals ging. Dat was een soort lijst met een aantal personen op foto's en daaronder een stukje tekst over henzelf ging en daaronder stond weer een adres.

Maar nu lijkt het me eigenlijk best wel leuk om er écht een te hebben. Om ook mijn Engels wat op te spijkeren, en ook omdat het (voor mij) best leuk en bijzonder is om briefen uit het buitenland te ontvangen.
't Is zeg maar zo dat ik graag dus echte briefen wil gaan schrijven in plaats van mailen via de computer. Weten jullie misschien waar ik zulk soort sites kan vinden waar je een lijst kan vinden met échte adressen etc? (Het liefst ook dat 'ie ook wel een beetje betrouwbaar en veilig is, - dat er geen engerds op rond kijken)

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, ik heb dat met een duitse gedaan maar weet ook niet meer hoe dat heette..

Het beste antwoord

Misschien is Postcrossing iets om mee te beginnen. Ik vind het wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn veel penpal-sites te vinden op internet. Ik heb er een aantal aangeklikt, maar liep snel weer weg vanwege de opdringerige reclame en de onduidelijkheid over de vraag of het nou echt om brieven schrijven of om emailen / chatten gaat.

Je moet inderdaad wel adressen vinden die betrouwbaar zijn, maar hoe kom je daarachter? Da's lastig.

Deze heb ik gevonden, die is vooral op Europa gericht en ingedeeld in groepen die zich richten op het leren van een andere taal (zoals jij met Engels) en hobby's / interesses:
http://www.europa-pages.com/penpal_form.html
en daar kun je verder klikken naar de subpage http://www.europa-pages.com/epals/language.html

Maar ik zag ook het woord 'epal' voorbijkomen en dat is toch weer e-mail en niet echt het schrijven van brieven.

Verder vond ik nog deze startpagina:
http://penvrienden.besteoverzicht.nl/Penvrienden-buitenland.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf ook gedaan met meisje uit new jersey.
was altijd wel mooi.
succes met je zoek tocht.
zij was aupair daar. maar 1 goede raad.. kijk uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met penpals International. Heb er enkele leuke mailvrienden vandaan gehaald. Met twee van hen mail ik nu, dik tien jaar later, nog steeds.
Eén van hen (uit Australië) heb ik zelfs eens ontmoet toen hij op rondreis door Europa was. Echt heel leuk.

Je kunt sorteren op uit welk land je je penvriend wilt hebben, vervolgens kun je kiezen uit geslacht en leeftijd.
Voor elk wat wils.

http://ppi.searchy.net/

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ja, dat vergat ik er even bij te zeggen: als je gekozen hebt voor een land, man/vrouw, leeftijd, dan verschijnt er een lijstje, met daarop de personen die voldoen aan je selectie criteria.

De personen bij wie voor de naam een envelopje staat, die zijn geïnteresseerd in het schrijven van echte brieven in plaats van e-mails.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een gevangenis? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site kun je brieven sturen aan zieke kinderen. Ze kijken uit naar je brieven en schrijven soms terug. Je doet er goed werk mee.
http://www.makeachildsmile.org/featured_kids.shtml

Toegevoegd na 48 seconden:
Oh en klik op de link naar flyer om de post adressen te zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een engels bekend forum en richt een topic op met jouw vraag, grote kans dat mensen erop gaan reageren.