Hoe krijg ik de puntjes op de i weer terug in Word en Outlook?

Normaal gewoon met shift en ", op websites lukt dat ook gewoon maar in de bovengenoemde programma's niet meer. De aanhalingstekens verschijnen direkt. En als ik daarna de toetsen wissel met alt-shift lukt het nog steeds niet, dat verschijnt er een streepje op de i.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik had een tijd terug een vergelijkbaar probleem, wanneer ik ^ tikte kwam er gelijk ^^ te staan. E oplossing bleek:
Ctrl + shift + 6, e -> ê

Ik vermoed dat deze manier jouw probleem ook oplost;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

door de alt toets in te houden en dan 139 te drukken op je toetsenbord rechterkant

Toegevoegd na 1 minuut:
rechterkant bedoel ik mee de cijfers rechts
als je ze boven gebruikt werkt het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk staat je toetsenbord ingesteld op Nederland. Hij moet ingesteld staan op Verenigde Staten.

Rechtsonderaan je beeldscherm zie je een klein icoontje van een toetsenbord staan. Daar even VS aanvinken, dan doet de ï / ë / ü / ä / ö het weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het icoontje niet, volgens mij laat ie het alleen maar zien bij opstarten, kan dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar configuratiescherm (onder 'Starten')
Dan klik je ''Klok, taal en regio" aan
Daarna "Toetsenborden en talen"
Daar vink je Nederlands-Verenigde Staten aan en dan staat 'ie goed. (dus niet Nederlands-Nederland).
De combinatie van " en een klinker, zoals de a, leidt alleen tot ä (a-umlat) als je in de nederlandse taal typt. Als je taal engels is, dan blijft het gewoon "a, dus 2 losse characters. Je moet dus bij je toetsenbordinstellingen (Start->configuratiescherm->toestenbord) kijken of je wel een (internationaal-) US keyboard hebt (dat is je hardware, dus je toetsenbord) en of je taal wel: nederlands-nederlands is. Let op: soms heb je een witte NL of US op een blauw vierkantje staan naast je systeemvakje, dan kan je snel van deze instellingen wisselen. Dat is wel handig omdat Windows je taalinstellingen per applicatie (Word, Notepad, Outlook, IE) onthoud, zo ja dan moet je die instelling per applicatie herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak de puntjes op de i altijd door de Alt toets in te drukken en vervolgens op het nummerieke toetsenbord rechts de 139 in te drukken.

Ik las echter dat je een laptop gebruikt:
"De meeste laptops beschikken niet over een numeriek toetsgedeelte. Om cijfers tevoorschijn te toveren, moet je gebruik maken van de Fn-toets. Een combinatie met Fn en bijvoorbeeld de letters waar de cijfers op geschreven zijn (de 7 + 8 + 9 + U + I + O + J + K + L + M) levert dan hetzelfde resultaat op.
In dit geval wordt de ï dan dus
Fn (ingedrukt houden) + J + L + 9.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkte bij mij niet helaas, maar toch een plusje voor de tip over waar de cijfers van het numerieke toetsenbord bij mij verstopt zitten ;-)