Hoe kan ik Windows 95 installeren?

Beste allen,

Ik wil graag Windows 95 osr 2.1 installeren op een oude pc. Om dit te doen weet ik dat ik een floppy disk en een cd-rom nodig heb. Ik heb op de volgende websites een Windows 95 floppy image gevonden en een iso voor de cd-rom.

Floppy: https://winworldpc.com/product/microsoft-windows-boot-disk/95-osr2x

Cd-rom: https://winworldpc.com/download/c59302e2-809e-c3bc-4ac3-b611c3a7c29d

Is het dan voldoende om het floppy disk bestand gewoon op een floppy disk (1.44 mb) te zetten. En het iso bestand gewoon op een cd-rom te branden? Of komen er nog andere dingen bij kijken?

Alvast bedankt!

3.4K

Antwoorden (1)

De stappen zijn niet zo éénvoudig als voorgesteld in het andere antwoord. Je heb software nodig om van de floppy image een bootable floppy te schrijven, PowerISO is zo'n stukje software waarmee je floppy images weer naar een floppy kunt schrijven. Pas aan het eind van het 95 tijdperk had Microsoft een OEM driver pack voor ATAPI (CDROM)drives, tot die tijd moet je ook een driver voor de CD-ROM driver hebben want zonder zo'n driver wordt je CDROM drive gewoon niet gezien, als je vanuit jouw aangegeven bron de 95RTM floppy image hebt downloaded, dan zitten daar dus geen CDROM drivers bij, dus adviseer ik de 95OSR2 images want daar zitten OEM drivers bij van DELL, en hopelijk wordt hiermee je CDROM gezien, lukt dat niet dan wordt het heel lastig om een 'native' installatie op oude hardware te doen, en zie ik het grimmig in dat het goed gaat werken.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Ik Denk dat je gelijk hebt. Misschien staan hier nog wat nuttige tips:
http://www.nickh.org/computer/instlwin9x.html
Commodore
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen. Bedankt voor de uitleg en de websites.