Zijn er voor plavuizen bepaalde richtlijnen qua temperatuurHeb hier witte plavuizen welke zeer koud zijn en alle warmte wegtrekken

plavuizen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Nee, er zijn geen richtlijnen voor. Het heeft voornamelijk te maken met de isolatie van je huis. In een huis met een goede vloerisolatie zal de vloer minder snel koud aanvoelen. In principe "trekt een tegelvloer altijd koud op", de tegels nemen namelijk niet snel de omgevingstemperatuur aan, alleen zodra ze verwarmd worden door een directe warmtebron (dus onder de verwarming, door vloerverwarming of door de zonnestralen die direct op de tegels schijnen via het raam). In principe zijn er dus geen richtlijnen voor de isolatie van tegels aangezien alle type vloertegels of het nu gebakken tegels zijn of natuursteen, geemailleerde tegels of terracotta tegels allemaal warmtedoorlatend zijn. In jou geval is het enige wat zal helpen een wartmebron onder de vloer plaatsen d.m.v. vloerverwarming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze nemen wel de omgevingstemperatuur aan ,alleen ontrekken ze warmte aan je voeten om de temperatuur aan te nemen,de plavuiozen zijn net zo warm als de rest van de ruimte waar ze in liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou de vloer dus gemiddeld 37 graden celcius moeten zijn om geen koude voeten te krijgen?