Waar is de Zwarte Markt ?

Is de zwarte markt ook in Gelderland of Overijssel??
Van af hoe oud moet je zijn om daar wat te kopen of
maakt dat niet uit.?En Kan het ook Contant geld zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ook iets soortgelijks (kleiner) in Rijswijk ZH, maar dat is ook een eind uit de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je dan?
Powergen
11 jaar geleden
Pokemon.. ik woon in Rijswijk (ZH) maar... ik kan mij echt niet herinneren dat wij een zwarte markt hebben...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Darling Market. bestaat dat niet meer?
is jaren geleden dat ik daar geweest ben

Antwoorden (6)

In beverwijk nabij amsterdam. Je hebt geen leeftijsbeperking...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een zwarte markt in Slagharen Overijssel.Ik denk, maar weet niet zeker, dat je 16 moet zijn.
Juist contant geld wordt graag aanvaard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DE Zwarte Markt is in Beverwijk.
In Enschede is wel iets dat zo heet, maar dat kan ik je persoonlijk niet echt aanraden.

Wat het dichtst in de buurt komt van de Zwarte Markt is de Weerselose Markt . In Weerselo ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij is gewoon openbaar toegankelijk - al lijkt het me niet verstandig om er helemaal alleen heen te gaan als je onder de 16 bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In cuyck is ook een zwarte markt. Ben er nog nooit geweest maar je kan altijd eens gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Cuyk ligt in Noord-Brabant. Of bestaat in Gelderland of Overijssel een Cuyck met een extra c?
Een echte zwarte markt bestaat niet meer lees het onderstaande:
De zwarte markt is de economische bedrijfssector waarin onwettige economische transacties plaatsvinden, in het bijzonder het illegaal kopen en het verkopen van koopwaar. De goederen kunnen zelf onwettig zijn, zoals de verkoop van verboden wapens of de onwettige drugshandel; de koopwaar kan gestolen zijn, de koopwaar kunnen wettelijke goederen zijn die onwettig worden verkocht om belastingbetalingen of vergunningen te vermijden, zoals sigaretten of niet geregistreerde vuurwapens. Ook minimum- en maximumprijzen kunnen leiden tot het ontstaan van een zwarte markt. Het wordt "zwarte markt" genoemd omdat het uit het gezicht van de wet plaatsvindt.

Van zwarte markten wordt gezegd dat ze zich ontwikkelen wanneer de staat beperkingen aan de productie of de levering van goederen en de diensten oplegt die in conflict met markteisen komen. Deze markten bloeien wanneer de staatsbeperkingen, zoals tijdens verbod of het rantsoeneren streng zijn. Nochtans zijn de zwarte markten normaal aanwezig binnen iedere economie.

Van de Utrechtse en Beverwijkse Bazaar kan ternauwernood meer gezegd worden dat het zwarte markten zijn in tegenstelling tot vroeger tijden. Wel worden beide evenementen nog vaak benoemd als zwarte markt.

Toegevoegd na 1 dag:
Er zijn nog wel een paar markten die de naam hebben
van Zwarte Markt , maar over het algemeen zijn het
Vrije Markten - Neuzelbeursen - Rommelmarkten en
Vlooienmarkten.
Wil je weten wat er bij jou in de buurt is en op welke dagen
moet je maar even op onderstaande site kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwarte Markt Slagharen, Herenstraat 47, Slagharen, Overijssel.24 nov 9.00- 16.30
Vrije Markt Tiel, Spoorstraat 5, Tiel, Gelderland, 25 nov 9.00-16.30 [Braderie, vlooien- en warenmarkt]