Hoeveel invoerrechten moet ik betalen voor een uit Amerika geimporteerde fiets?

deze fiets kost 2000 euro

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

84 euro

Ik zou me meer bezig houden met de bijna 450 euro aa btw.

Bestelbedrag in euro’s € 2000
Invoerrechten bedrag € 84
BTW bedrag € 437,64
Totale bijkomende kosten € 534,64
Totaalbedrag € 2534,64 (+26,73%)

http://www.invoercalculator.nl/ 2466 dollar invoeren
---
Met dank aan ronron1212

Mogelijk moet er ook nog voor de verzending worden betaald dan worden de bedragen iets hoger
Toegevoegd op 10 oktober 2018 19:49: tekst
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Mogelijk moet er ook nog voor de verzending worden betaald dan worden de bedragen iets hoger
LeonardN
5 jaar geleden
toegevoegd

Andere antwoorden (1)

Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's

Eventuele verzend- en verzekeringskosten tellen niet mee voor die € 22.
Voor pakketten van meer dan € 22 moet u wél betalen

Btw bijvoorbeeld. En als uw pakket meer waard is dan € 150 óók invoerrechten. Beide rekent u af met uw bezorger.

Voor deze pakketjes doet uw post- of koeriersbedrijf aangifte bij de Douane. Ze vragen hiervoor een vergoeding: de zogenoemde inklaringskosten. Die moet u ook betalen aan uw bezorger.
In de bron zit ook wat voorbeelden
Hier ook nog een calculator
http://www.invoercalculator.nl/
Toegevoegd op 10 oktober 2018 18:56: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Handig die invoercalculator. Invoerrechten vallen wel mee, maar die BTW die er nog bovenop komt is niet misselijk.
Computoon
5 jaar geleden
...waar tegenover staat dat je die btw ook zou hebben als je in een Nederlandse fietsenzaak die fiets zou kopen.
Voor de keuze "fiets in het buitenland kopen of hier" (als het gewenste model buitenlands en binnenlands te verkrijgen is) zou vraagsteller dus moeten rekenen met een inclusief btw prijs.
Het is dan de vraag of de fiets met invoerrechten, verzendkosten, inklaringskosten nog steeds acceptabel van prijs is. En wellicht zijn er nog "afleverkosten" om 'm wegrijklaar te maken.
LeonardN
5 jaar geleden
Met daarbij altijd nog de vraag hoe het zit met garantie/reparatie.