hoe werkt een PayPal claim

Ik heb dus wat blijkt uit mijn eerdere vragen een probleem met een zending van een ps4.
Nu wil ik een claim gaan indienen omdat ik het pakket niet ontvangen heb. Verder heeft de verkoper mij een track en tracr gestuurd die niet blijkt te kloppen. Aan postnl gevraagd en ze weten bij postnl ook niks van deze t&t of een pakketje op mijn naam. Moet PayPal mijn geld teruggeven, aangezien de verkoper een (vals) t&t heeft gestuurd. Overigens heb ik screenshots van het antwoord van postnl

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je moet bij Paypal eerst een geschil openen.
Ga daarvoor naar het Klachtencentrum in je Paypalaccount.
Klik op 'Transactie betwisten'.
Beantwoord daarna de gestelde vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Paypal:
Als een koper een betaling heeft verricht voor een object, maar het object niet heeft ontvangen of het wijkt aanzienlijk af van de omschrijving, dan kan dit bij PayPal worden gemeld. Wij adviseren een koper echter eerst contact op te nemen met een verkoper om samen tot een oplossing te komen. Indien dit echter niet lukt, kan een koper binnen 45 dagen na de transactie een geschil openen.

Een geschil openen
Via het Actiecentrum in de PayPal-rekening kan een koper een geschil openen. Via een geschil kunnen de verkoper en koper communiceren door berichten te plaatsen in het Actiecentrum. Indien de verkoper en koper het probleem samen kunnen oplossen, kan het geschil gesloten worden.
Als de koper en verkoper echter niet tot een oplossing kunnen komen, dan kan het geschil worden opgewaardeerd naar een claim.

Een claim openen
De verkoper en koper kunnen beide een geschil opwaarderen naar een claim. Door het geschil op te waarderen, wordt PayPal gevraagd om de situatie te onderzoeken. PayPal kan beide partijen vragen aanvullende informatie te verstrekken. Op basis van deze informatie doet PayPal een beslissing.
SimonV
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je staat sowieso in het voordeel omdat verkoper met een ongeldige track-en-trace niet kan bewijzen dat hij het artikel GELEVERD heeft.
Daarvoor heb je in principe geen screenshot van postnl nodig.
SimonV
10 jaar geleden
PayPal biedt je de kopersbescherming. Dat betekent dat Paypal het geld terugstort.
Als het Paypal niet lukt het geld van verkoper terug te krijgen, is dat pech voor Paypal.