Het is nog lang niet duidelijk hoe er water op onze aarde is gekomen. De meest aannemelijke theorie op dit moment is dat het over duizenden jaren is gevormd doordat onze aarde in het begin van haar bestaan gebombardeerd is door vele kometen. Kometen bevatten een kleine hoeveelheid ijs. Als de komeet dus de dampkring in komt verdampt dit en komt het dus op de aarde. Echter een komeet bevat wel erg weinig water er moeten dus duizende kometen in slaan wil het zoveel water naar onze aarde brengen.
Wat misschien ook interessant is om er bij de vertellen in de aarde zijn jonge jaren waren onze oceanen groen. Dit komt omdat ze erg veel ijzer bevatte. Pas toen onze aarde zuurstof is ontstaan is dit langzaam aan blauw geworden. De zee moest als het ware nog roesten voordat het blauw is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

waterdamp, opgelost in gesmolten gesteente onder de aardkorst . Door de vulkaanuitbarsting kwam er lucht vrij. Na ongeveer half miljard jaar begon de aardkorst af te koelen.

Toen de lucht vrij kwam ging de waterdamp tot enorme regenwolken vormen. Tientallen miljoen jaren stortregende het. Tot er een grote rivier ontstond . Met ijsbedekte kometen sloegen op de planeet in. Door dat ijs werd de zee veel groter.

Door bestuderen van oude gesteenten hebben wetenschappers bepaald dat 3 Miljard jaar geleden de oceanen zijn ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn geformeerd door God.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was "Hoe", niet "Door wie".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HOE heeft God dat dan gedaan? Als God zo machtig is dat ie de Aarde + alles er omheen in 6/7 dagen geschapen heeft, waarom kan ie dan niet wat meer ellende uitbannen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@simply not edible: Hoe komen we niet te weten, maar het is wel door God geschapen. @上戸彩: Omdat we zelf daar de oorzaak van zijn (paradijs)
Op het moment dat de aarde rond was, was er ook oceaan... Op het moment dat er land was, was er ook oceaan...