Waarom bevatten veel vragen op deze site een onjuiste premisse?

Zie bijvoorbeeld de vraag over Sonja Bakker en de Bijbelse gerechten, of de vraag over de vogeltjesdans, maar er zijn op deze site nog veel meer voorbeelden te vinden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mensen gaan uit van hun eigen paradigma (iets anders is onmogelijk). Voor velen is het heel moeilijk om een echte vraag te stellen, los van dat paradigma, waarbij het eigen standpunt of inzicht of je eigen mening verdwijnt zodat er alle ruimte is voor antwoorden. 'Dé Waarheid' (en daarmee het antwoord op de vraag) ligt vaak al besloten in de vraag zelf. De vraagsteller is dan ook niet op zoek naar antwoorden, maar naar bevestiging van zijn of haar eigen mening.

Gelukkig hoef je als antwoord-gever je daar helemaal niets van aan te trekken en kun je de ruimte nemen die je nodig hebt om jóuw 'Waarheid' te verkondigen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is om jouw vraag te kunnen genereren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En omdat ik dan op het antwoord van "Al sla je me levend" zou kunnen reageren en zo een discussie zou kunnen uitlokken.