Bij het tas inpakken: vouwen of prakken?

Meestal hanteer ik een soort freestyle-techniek die tussen vouwen en prakken in zit, maar op welke manier kun je het meeste (zo goed mogelijk) in een tas krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Prakken zou ik niet doen, tenzij je het niet uitmaakt dat je kleren helemaal gekreukt zijn. Je kunt dus beter vouwen. Maar er is nog een manier. Je kunt je kleren oprollen. Hierdoor heb je veel plek over, en je kleren kreuken minder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oprollen is idd het meest ruimtebesparend

Andere antwoorden (6)

Mijn ervaring: zoveel mogelijk vouwen, dan past er het meeste in je koffer.

Op een gegeven moment past er niets meer in dat nog kan worden gevouwen. Heb je dan toch nog grotere dingen over, rol die dan op en stop ze in de overgebleven ruimte.

De laatste hoekje vul je op met kleine dingen, zoals sokken en onderbroeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist ; alle kleine hoekjes benutten en zo weinig mogelijk lucht.
Dat hangt een beetje van je tas af:
- koffer e.d.: netjes gevouwen en gestapeld.
- rugzak/fiettas: als kleine stapeltjes (in plastic zakken)
oprollen en de ronde pakketjes naast elkaar in je tas
schuiven. Dan blijft het redelijk kreukvrij en er past veel
in je tas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zogenaamde "space" zakken. Met deze kan je je kleding vacuüm trekken en zo ruimte vrijmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe krijg je na de vakantie alles weer in je koffer dan ? Of neem je een stofzuiger mee ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet met een stofzuiger. Bij de meeste outdoorwinkels kan je deze zakken krijgen. Kleding erin. Oprollen. Door een speciale wijze gaat de lucht eruit en kan er niet meer erin.
Niet vouwen of prakken, oprollen!

Klinkt misschien vreemd, maar uit redelijk veel reiservaring kan ik zeggen dat je zo toch echt het meeste in je tas of koffer krijgt. Ook kreukt je kleding niet zo erg als bij het proppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat ook nog werkt is badlakens e.d. breed opvouwen en laatste als een soort afsluiting over je andere spullen heenvouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwen neemt naar mijn mening nog altijd de minste plek in en ben je zeker van hoeveel erin gaat. Prakken kan je toch op allerlei manieren doen, de ene keer past het wel en dan vervolgens niet. Met vouwen heb je een soort van zekerheid zeg maar..