Stel je doet een vies geurtje in een luchtdichte doos. Blijft de geur dan erin tot je hem opent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Ja, het is lucht.

Antwoorden (1)

Als de doos 100% luchtdicht is dan blijft de geur er in.
De geurmoleculen kunnen immers niet uit de doos.

De vroegere geheime dienst (Stasi) in Oost Duitsland gebruikte om geuren te bewaren glazen potten met een daarop op maat geslepen deksel.
In feite een karaf met een grote opening.
Edraket
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar of ze niet adsorberen aan de doos.
Als ze dat doen dan ruik je niets meer als je de doos opent.
Edraket
8 jaar geleden
Inderdaad.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Lol waarom zie ik ineens een beeld van iemand die een vieze bout laat en dan die geur wil bewaren in een doosje...