Nee, dieren kunnen niet voorspellen. Dit door het beperktere bewustzijn. Ze kunnen wel eerder signalen waarnemen die vooraf gaan aan verandering van weer en dit kan door ons worden opgemerkt. Reactie op deze 'voorkennis' is eigenlijk geen 'voorspelling', maar niet wetende mensen op de hoogte stellen van signalen die jij hebt opgevangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel verhalen van dieren die kort voor rampen ed zich uit de voeten maken. Echter, in recent onderzoek is gebleken dat bv Olifanten reageren op al veranderende weersomstandigheden. Ze zijn echter veel sneller bij het oppikken dan mensen, daarom zou je kunnen denken dat ze het weer kunnen voorspellen