Zijn de opleidingen van NTI en de LOI goede opleidingen?

Er staan altijd leuke opleidingen in die gidsen, maar kun je er ook echt iets mee? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als je echt een vakopleiding wil raad ik je toch aan om iets te zoeken waar je ook in klassen les krijgt. Via de LOI of NTI studeren is in mijn ogen echt voor hobby of misschien bijspijkeren van kennis. Mijn ervaring is dat je echt heel veel dicipline moet hebben om thuis echt iedere week de lessen door te nemen en de opgaven te maken. En hoewel je van te voren de motivatie vaak wel hebt blijkt dat je door je andere bezigheden vaak denkt: "Ach, niemand let erop of ik wel of niet leer, dus laat vandaag maar zitten" en van uitstel komt afstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zijn prima opleiding, mits je de discipline hebt om thuis te studeren. Er is meestal geen klassikale ondersteuning bij en niet iedereen vindt dat prettig. Wel zijn de opleiding daardoor iets goedkoper.

Toegevoegd na 41 seconden:
En ja, ik heb er ervaring mee. De doos met boeken stond bij mij na een jaar nog onuitgepakt. Voor mij werkt het niet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij ook niet ha. Doe al n jaar n opleiding van 4 maanden
Je moet zulke goede motivatie hebben om het goed en uit jezelf af te ronden, dat je bijna zonder de NTI en LOI uit zou moeten komen...

Lees en snap aub goed wat ik zeg please, want anders versta je me verkeerd... Het gebeurt zo vaak dan mensen min stemmen omdat ze niet goed lezen...

Precies zoiets speelt met een lening krijgen van een bank, als je kunt aantonen dat je die lening niet nodig hebt dan krijg je hem wel... Kun je niet aantonen dat je zonder die lening kan, zullen alle banken die weigeren... Precies hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een aantal mensen die een HBO diploma hebben behaald via de LOI, en vrij veel mensen die andere opleidingen hebben gedaan.

Je HBO diploma van de LOI is hetzelfde waard als andere HBO opleidingen en ook andere cursussen zijn goed.

Maar zoals eerder gezegd, je moet het echt willen en echt doen. Plan je uren in dat je studeert en hou je hier ook aan. Zorg ervoor dat iemand je controleert dat motiveert ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle opleidingen en cursussen zijn van goed kwaliteit. Daarbij komt dat je de disipline moet opbrengen om elke week weer verder te gaan. Je moet dus super gemotiveerd zijn.

En om de motivatie een handje te helpen; slechts 0,7% van alle deelnemers maakt de opleiding en/of curcus af bij een organisatie als de LOI, NTI of NHA.

Dus als je verder wilt kun je beter een opleiding volgen waar je minimaal 1 x per week voor in de schoolbanken moet.
Is ook veel beter omdat je dan ook de (sociale) contacten met mede studenten hebt. En van elkaar kun je ook erg veel leren.