Chaos op school, wat kan ik nu nog doen?

Hallo,

Ik heb een vmbo-t diploma, hierna heb ik een mbo gedaan waar ze me zeiden dat het te makkelijk voor me was en dat ik beter de havo kon gaan doen. Ze stuurde mij naar een ''volwassene opleiding'' waar ik nu 4havo doe. Dit is bij lange na geen volwassene opleiding, ik wordt nog meer gecontroleerd en bij het handje gehouden dan bij een brugklas.

Deze opleiding is gewoon chaos! Ze hebben dit jaar een nieuw systeem genaamd: het plus programma. niemand weet wat die moet doen en de hele dag door discussieren leerlingen met de leraren. De cijfers waren nog nooit zo laag geweest. Dus... Dit wordt het niet voor mij.

Kan ik ergens een avond opleiding doen of iets in die trend?

ik ben trouwens net 19 geworden.
Ik wil doorleren voor wiskunde leraar. Dus ik heb die havo nodig, mbo dat duurt me nu nog echt veel te lang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar financierd de gemeente een gedeelte van mijn opleiding, en moet ik x aantal procent op school zitten. Anders kunnen ze me van school ''trappen''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het op deze site niet om taal- en spellingsfouten mag gaan, maar je moet als toekomstig docent (ook al is dat in het vak wiskunde) echt foutloos Nederlands kunnen spellen. Probeer de "chaos" van je school te negeren en stort je op je huiswerk.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles is via mijn telefoon, natuurlijk kan ik op me klein schermpje niet alle overzicht houden en al me spellingregels toepassen :P

Het beste antwoord

Als LOI geen optie voor je is, dan zal je toch via (volwassenen) HAVO je diploma moeten halen. Ik weet niet waar je woont, maar misschien zijn er meer mogelijkheden in je buurt.
Je zou ook kunnen informeren naar MBO-opleidingen in de richting van wiskunde (iets technisch bijvoorbeeld) of onderwijs (onderwijsassistent). Dat is een goede voorbereiding op leraar wiskunde. Als je inderdaad capaciteiten genoeg hebt voor HAVO, kun je zo'n MBO-opleiding waarschijnlijk in kortere tijd doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe nu de volwassene opleiding, maar dit kan ik niet volwassen noemen. Een mbo duurt me echt te lang. Is er echt niets anders waarbij ik op een hbo kan komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OA duurt normaal 3 jaar, misschien kan je het in 2 jaar doen? Of wacht tot je 21 bent; veel HBO's nemen je dan door het doen van een toelatingstest aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar woon je trouwens? Misschien zijn er meer HAVO-mogelijkhden bij je in de buurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je reist wat verder?
Ik ga over een tijdje 60 km verderop naar school, omdat ik die beter vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MBO heb je op verschillende niveau's. van 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar.
als je na VMBO HAVO gaat doen, ben je ook 2 jaar kwijt.

Andere antwoorden (2)

Je kan altijd bij de LOI, NTI of een soortgelijke school je havo-diploma halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Dit was ik ook aan het denken. Echter het probleem is dat ik dan al mijn studiefinanciering enz terug moet betalen. Dat wordt echt te veel! Plus de kosten van bijvoorbeeld het LOI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de Open Universiteit? Volgens hun website kan je ook een studie doen zonder havodiploma (http://www.ou.nl/eCache/DEF/2/05/273.html). Dit is volgens mij wel een gewone hbo/universiteit. Succes!
je kunt het "Volwassenenonderwijs" gaan volgen. is wat minder schools. Kijk hier even:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/kan-een-leerling-via-het-volwassenenonderwijs-een-vmbo-havo-of-vwo-diploma-behalen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals ik heb beschreven doe ik dit al.