Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn reële marges om mee te werken bij een samenwerking

Mijn bedrijf (een partyservice) is benaderd door een licht en geluid verhuur bedrijf om samen te werken. We willen binnen ons eigen bedrijf elkaars producten aanbieden. Ik wil in ieder geval hun dienst voor dezelfde prijs aanbieden als dat zij dat doen. Voor een beetje eigen omzet moet ik dus een marge van dat bedrag voor mezelf nemen. Wat zijn reële marges hiervoor.

Stel: zij verkopen een dienst (DJ incl. Geluid etc.) voor €300. Welk percentage is reëel om voor mijzelf te claimen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig. Goeie vraag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heeft veel te maken met de hoeveelheid tijd en moeite die je er zelf in moet investeren. Ga er vanuit dat je geinvesteerde tijd tegen je gangbare uurtarief betaald moet worden.
Loop je daarnaast een groot risico op 'gedoe' dan mag daar wat extra's tegenover staan. Hoeveel dat is moet je zelf inschatten.

30% incasseren als je maar twee telefoontjes hoeft te plegen lijkt overdreven, maar je moet er natuurlijk niet op verliezen, en het moet nog interessant blijven voor je partner...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding