Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om gratis en snel een totaaloverzicht van bv. kruispunten met verkeerslichten te raadplegen?

Of andere zaken in de openbare ruimte. Telefooncellen, bv.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bel eens een verkeerskundige van de gemeente. Maar nee, het is niet gemakkelijk. Je zou dan een verkeersmodel moeten krijgen van ze. Deze worden ontwikkeld met softwarepakketten van tienduizenden euro's. Overheden wisselen onderling zulke gegevens vaak wel uit, maar of dat naar de burger toe ook gebeurt denk ik niet. Ook om veiligheidsredenen, omdat je ermee kunt berekenen hoe je files kunt laten ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien bij de gemeente vragen, gratis denk ik wel, maar snel weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een deel van zulke zaken zijn vast wel inzichtelijk. Daarvoor moet je zijn bij het desbetreffende overheidsorgaan, dus de landelijke overheid, de provincie of de gemeente. Op hun sites is vast veel te vinden.
Anders zijn veel van die gegevens misschien wel op verzoek verkrijgbaar, als je een reden hebt om ze nodig te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een belangrijk woord is trouwens GIS. Geografisch Informatie Systeem. Een systeem waar heel veel informatie over de openbare ruimte en publieke en private gebouwen in zit.

Dit is niet vrij toegankelijk. Of je er makkelijk toegang tot krijgt, vast niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat voor criminele activiteiten denk je daarmee te gaan ontplooien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding