Wiellagers achter zijn niet goed maar ik merk niets kan dit kwaad? (Honda Prelude 94)

De auto is in een niet al te beste staat meer en veel geld er in steken wil ik niet. De keuring is op 31 Oktober '13.

Ook ABS, Remschijven, en carrosserie is niet meer goed.

Toegevoegd na 13 minuten:
Kan ik nu nog wel in de auto rijden ? Ik merk namelijk niets van die wiel lagers en ik weet ook niet wat het zijn...

Toegevoegd na 36 minuten:
Weet ook niet of het gevaarlijk is dus. Vorig jaar September zeiden ze mij dat mijn "Wiellagers" achter niet meer zo goed waren.
Nu zitten we 11 maanden verder.

Kan ik tot 30 Oktober nog rondrijden in de auto ?

Hij heeft ook 1 kromme remschrijf, dat moet dan vervangen worden...

Ook de achterkant is helemaal weg gerot van de roest, maar dat is geen keurings probleem.

Ik zou heel graag willen weten of het nog wel VEILIG is om met deze auto te rijden.

Waarschijnlijk wordt het een duur grapje met de keuring, als je 1 kromme remschijf hebt en wiel lagers die tegen die tijd op zijn, maar ik durf er niet mee rond te rijden omdat ik niet weet wat die wiellagers doen en of het een risico is.

Wie oh wie kan mij verder helpen ?

10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Die lagers kunnen vast lopen. Bij de achterwielen is dat niet zo'n groot probleem. Voor is vervelend want dan raakt de auto uit koers. Ik zou niet meer met de auto rijden en deze direct naar de sloop brengen. Ondanks het keurings raport moet de auto bij een technische controle langs de weg wel veilig zijn. Anders krijg je ook nog eens een bekeuring..