Is 'jong, fit en gelukkig overkomen' de nieuwe religie?

idee uit Yoga magazine.

De belofte van de eeuwige jeugd.
Van het ene succes naar het volgende, terwijl we maar jong en aantrekkelijk blijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je dat goed ziet.

Nog niet eens dat men jong, fit en gelukkig wil zijn, als het maar zo overkomt.

Als iedereen maar dénkt dat wij het hebben...
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je vraagt is jong ,fit en gelukkig overkomen de nieuwe religie? jong en fit en gelukkig ZIJN is prettig.Om zo je te leven en zeer gezond. "overkomen" is niet realistisch toch. De kunst is dat je er naar toe werkt dit te ZIJN! Ik vind het geen religie ,maar een manier om je leven zo prettig mogelijk te in te richten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet. De definitie van 'religie' is 'Godsdienst'. 'Jong, fit en gelukkig overkomen' is geen religie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dus het is niet denkbaar dat er een religie bestaat waar men niet een god dient?
rose
14 jaar geleden
Het Boeddhisme, bij voorbeeld, is een religie, maar niet een godsdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen dat kan niet.
Het Boeddhisme is een non-theïstisch geloof.
rose
14 jaar geleden
Non-theistisch betekent dat er geen GODen zijn. Dat is dus géén godsdienst. Maar wel een religie. Dat kan dus wel.
rose
14 jaar geleden
Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies Rick het is een kwestie van goed voor jezelf te zorgen! Daar is een ieder vernatwoordelijk voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we het hier maar op houden dan Rose: "Het begrip religie is moeilijk, zo niet onmogelijk te definiëren. Vele tientallen definities zijn geopperd, maar geen enkele definitie wordt universeel geaccepteerd. Iedereen heeft echter een idee van wat met religie bedoeld wordt. Wanneer men willekeurige mensen vraagt om een definitie van religie te geven dan krijgt men bijvoorbeeld de volgende antwoorden:
Het geloven in een god
Naar de kerk gaan en bidden
Een manier om met de onzekerheid van het bestaan om te gaan
Het geloof in geestelijke wezens (Tylor)
Priesters, bijbels, kerken etcetera
Goed zijn voor anderen
Een manier van leven
Opium van het volk (Karl Marx)
Een illusie (Sigmund Freud)
Het is iets zoals christendom, islam enzovoorts
Het is de diepste behoefte van de mens...
In de theologie, sociologie, filosofie en psychologie zijn vele definities bedacht. Deze definities en beschrijvingen kunnen worden onderverdeeld in verschillende groepen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Josephina! :-)
rose
14 jaar geleden
Uit hetzelfde artikel op Wikipedia waar jij uit citeert: 'In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven.' (in de eerste alinea) Daar kan ik mij wel in vinden. Geen god noodzakelijk en ietwat kan er haar (gok ik) ei in kwijt, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is snap idd je redenering. Persoonlijk vind ik religie een godsdienst en wanneer er geen God(en) in voorkomen het een non-theïstisch geloof.
rose
14 jaar geleden
Ok, ik begrijp je standpunt, denk ik. Jij vindt dus dat het Boeddhisme geen religie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct.
rose
14 jaar geleden
Ok. Beetje excentriek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem het liever een verschil van interpretatie.
rose
14 jaar geleden
Voor dat ik met deze uitwisseling van gedachten stop nog het volgende: In het wikipedia artikel dat je zelf citeerde staat het Boeddhisme in het lijstje van religies op de vierde plaats. Maar ik ben het met je eens dat wikipedia niet de wijsheid in pacht heeft, en ook de meerderheid kan er best naast zitten.
Als het wel zo is, dan is het toch wel een valse religie. Vader Tijd komt altijd op het laatst de rekening presenteren...

Lijkt me dat je je energie aan meer nuttige zaken kan besteden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Het is een leugen. Als je jong bent dan ben je fit en dan kan je stralend en energiek zijn en daar kan je dan van genieten om naar te kijken. Heerlijk die levenslust. Maar dit kan je niet tot een cultus maken. Ik vind het echt idioot als ik een moeder en dochter zie lopen en dat je aan die moeder ziet dat zij net zo jong wil zijn als haar dochter. Veel te jong gekleed en opgedirkt. Ik vind het onwaardig.

Ik geloof dat we op ons mooist zijn als we gewoon zijn wie we zijn, passend bij je leeftijd. Iedere leeftijd is toch mooi? Als je het maar bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je het woord 'overkomen' weg zou laten, lijkt het mij een geweldige 'religie'. Laat maar komen dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen 'godsdienst' vanuit een religie bekenen. Het is eerder een stroming.
Het is maar de vraag of het zo slim is deze stroming, gedachtegoed, aan te hangen.

Weer een mooi voorbeeld hoe het niét moet! Kijk en luister niet naar je omgeving; laat jouw leven niet bepalen door een ideaalbeeld van de ander.

Maak van je eigen leven je eigen religie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Religie is geloof en ja dit geloof ik. Alleen niet overkomen, maar echt zijn.

Het is naar mijn idee werkelijk mogelijk. Om net zo jong te sterven als dat je bent geboren. Dan niet geestelijk, maar lichamelijke jongheid.
Geestelijk met je net zo fit als een kind en net zo wijs als een volledig geleefd iemand.

Dit alles zorgt dat je gelukkig bent.

Een leraar TaiChi zij eens: Naarmate je ouder wordt, ga je steeds krommer lopen en krimp je in elkaar. Je gewichten gaat vast zitten en je hebt een stok nodig bij het lopen.
Dit is voor een heleboel een teken van ouderdom.
Je kan dat proces ook omkeren en je gewichten worden los en soepel. Je houding netjes rechtop en zonder moeite kunnen lopen. Helder van geest en gezond van lichaam. De droom voor veel ouderen (en jongeren). En wel degelijk te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor sommige mensen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de oude.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is biologisch niet haalbaar. En spiritueel ook niet, want we leren bij, elke dag meer en ons eigen verstand krijgt steeds meer de overhand naarmate we meer ervaringen we opdoen (ouder worden = ervaringen opdoen).