Gelovigen: Hoe zie je in de hemel eruit?

Stel er bestaat een hemel en hel (ik ben zelf niet gelovig, wel geïnteresseerd en zoek verklaringen/antwoorden in geloof ;).
Maar goed, je sterft en gaat naar het hiernamaals. Hoe zie je er dan uit? Of beter gezegd; hoe ziet bijvoorbeeld een goede vriend van je eruit die na een ongeluk overleden is? Gehavend zoals hij eruit zag na het ongeluk of zoals je diegene herinnert.

Of stel je vader/moeder overlijdt. Zij zullen jou jong(er) herinneren, dan de waarschijnlijk oudere leeftijd waarop jij overlijdt.

Speelt dit een rol?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
4.1K

Het beste antwoord

Ik dacht dat er in de bijbel staat dat iedereen een nieuw lichaam krijgt. Daarom vrezen sommige mensen dat ze elkaar niet meer zullen herkennen in de hemel. Maar ik neem aan dat het inderdaad gaat om de herkenning van de persoonlijkheid/ziel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kijk om je heen, wat zie je dan? Juist ja, de hemel... Dat is niet in het hiernamaals maar hier, het hiernumaals...

En nee speelt geen rol...

Toegevoegd na 4 minuten:
Je vroeg het aan gelovigen, dat ik hierop antwoord gaf, wil niet zegen dat ik daarmee mezelf onder de gelovigen schaar... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hetzelfde als nu, en waarschijnlijk hou je dezelfde leeftijd als dat je sterft. maar wie weet dat nou zeker? het is niet echt bewezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hemel, zo die bestaat, is waarschijnlijk een aangename plek, die alle aardse schoonheid overstijgt.
Alle mensen die daar zijn, zijn zonder hun aardse verwondingen of ziektes en handicaps. Je bent daar waarschijnlijk op een leeftijd die je het meest aangenaam vond in je leven op aarde. De andere overledenen zullen je altijd herkennen, want het gaat bij die herkenning niet alleen om je uiterlijk maar om je innerlijk, diegene die je echt bent en was, dat wat je ziel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen oorlog, ruzie en geen pijn.
we zullen elkaar daar herkennen.
Maar hoe wel elkaar herkennen, en waaraan???? Ik weet het niet, en niemand weet het, aangezien niemand nog is teruggekomen om uitleg te geven. Daarom is het ook "geloven" en niet "zeker weten".
Ik denk dat het een soort zielsverwantschap is. Een andere dimensie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat je als energiebundeltje in de ether ronddwarrelt tussen de andere energiebundeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hang geen religie aan maar heb wel een voorstelling van 'de hemel', en de rest van jouw vragen.

Allen - je vriend, ouders, zullen er uit zien zoals ze zelf willen. Ze zullen wel voor jou en jij voor hen herkenbaar zijn. Wanneer bij voorbeeld jouw vriend er voor kiest er 'gehavend' rond te 'lopen', dan is het zo.

De werkelijkheid daar, jouw hiernamaals, en het hier en nu, wordt geschapen door jezelf. Niets meer en niets minder. De overleden ouders zien jouw verdere leven dus ook hier is geen sprake van 'geen herkenning'.

Wat de hel betreft, die is er niet. Dit is een verzinsel van de mens. Hij kan dit in het hiernamaals wel als zodanig ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zou iemand die hier actief op het forum is kunnen weten hoe hij/zij er in de hemel er uit ziet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je de film van Robin Williams eens bekijken, what dreams may come. Dat is een goede voorstelling van de hemel en de hel.

Verder weet niemand hoe de hemel er uit ziet aangezien niemand zeker weet dat de hemel bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de hemel is geen onderscheid tussen oud en jong, man of vrouw enz.
Het is een ruimte waar mensen die genade hebben ontvangen of voordat Jezus kwam door werken en geloof de hemel hebben beerft(maar daar nu nog niet zijn)een nieuw, onsterfelijk lichaam krijgen zullen.
Iedereen's ziel die nu sterft, gaat in een diepe slaap wachten op de opstandingsdag.