Stel dat er reincarnatie bestaat:Heb je dan goed geleerd van je vorige levens als je in het hier en nu gelukkig bent?

Is het een teken dat je op de goede weg bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik een hele mooie vraag, ga er over denken, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet je celletjes maar eens aan het werk,ik hoor van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie vraag, taurus :) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, goede vraag +1

Het beste antwoord

Reïncarnatie is een mooi woord voor wedergeboorte.
Steeds opnieuw wordt de ziel geboren, om zijn leerprocessen te vervolmaken.
De aarde is een leerschool om te leren, van anderen, maar ook van je "fouten", wat eigenlijk je leermomenten zijn.
Als je je "fouten" hebt begrepen, kom je steeds in een ander leermoment, net zolang totdat je het hebt begrepen.
Soms zijn er situaties die als een rode draad door je leven lopen, die telkens terug komen, dàt zijn jouw leermomenten.
Als jij gelukkig bent, maak je, vaak onbewust, ook je naaste gelukkig.
Zoals ik al vaker eens aan heb gegeven, alles draait om liefde, liefde en begrip, voor je medemens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Mooi hoor!Mijn leermomenten zijn,leren geduldig te zijn en meer begripvol.O.a.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat je dit zelf in de gaten hebt, zo kun je er ook wat mee. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik loop steeds weer tegen mijn ongeduld aan;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt steeds weer terug, net zolang tot je het begrepen hebt.;)

Andere antwoorden (13)

Ja zeker is dat dan een goede teken.
Dat alles wordt beoordeeld op de Dag des oordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat dat zo is, dat ik mijn levenslessen mee neem.
Heb zulke domme fouten gemaakt, dat zou ik toch niet nog een keertje over willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen maakt fouten Danielle,dat je het toegeeft is de belangrijkste les.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel Taurus, ik heb inderdaad mijn lesjes wel geleerd. En ik leer nog steeds bij ;-)
Nee, dat maakt niets uit. Als je meer dan één keer op aarde komt heb je pas een probleem. Het goed maken van wat je fout gedaan hebt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je liefde ontdekt heb ben je pas (meer dan) gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,dit begrijp ik niet,kun je wat specifieker zijn?
Reïncarnatie bestaat, dat doe je elke morgen in het klein en elk leven in het groot...

Maar of je leert van vorige levens dat weet ik niet... Je moet dan wel eerst weten wat je toen fout gedaan hebt, anders kun je er toch niet van leren of wel?

En wist je hoe lastig het is om de verantwoording te dragen van vorige levens? Als je een persoon tegenkomt die jou in een vorig leven vermoord heeft, wat doe je dan? Ik kwam ooit een man tegen die me in een vorig leven levenslang opgesloten had, ik werd gek van worde toen ik hem zag, maar toen herinnerde ik me dat het kwam in een vorig leven, maar ik was wel van de kaart... Toen heb ik die persoon gemeden als de pest, want ik kon er niet aan wennen dat hij mij onschuldig een heel leven verpest had... Dus ik zeg je het is geen kattepis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou hem ook kunnen vergeven XINIX, dat kan je les zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, dat deed ik ook later, maar ik zeg je: HET IS SUPER- EN SUPERMOEILIJK OM DAT TE DOEN... vandaar dat ik dat in hoofdletters schreeuw... Ik kon dat niet, ik deed er meerdere maanden over... Maar nu is het goed en ben ik het vergeten... Ik weet het wel als herinnering en niet meer dan dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed van je, is toch een plusje waard :-)) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes... Daar deed ik dat niet voor hoor... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik ook wel Xinix ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zie je er vandaag toch schattig uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloos....^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom geloof ik dan nu niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat? dat ik bloos....doe ik ook niet, ben een zelfverzekerd dametje, stond alleen leuk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig, dan bedroog mijn gevoel me niet... (haalt opgelucht adem en juist in de rondte...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi...
Volgens mij start je weer blanco in een nieuw leven.
Stel voor dat je je oude leven weer moet voortzetten lijkt me toch niet echt spannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor onze eigen bescherming kunnen de meesten mensen zich niets meer herinneren van voor dit leven.
Deze informatie is er wel, maar wij kunnen er meestal niet bij komen, we hebben een verduisterd verstand, we denken op de verkeerde manier.
Dus als je nu een goed en tevreden leven hebt, wil dat denk ik niet zeggen dat je alle lessen hebt geleerd!
Misschien is een goed en tevreden leven ook wel een les of test.
Ooit zullen we het weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat heeft een vorig leven dan voor zin als we er niets meer van herinneren Ed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja taurus, de herinnering is er wel, maar we kunnen er niet bij, teminste bijna nooit.
Het is een onderdeel van het grote geheel, pas na ons sterven zullen we het begrijpen en dan wordt er weer een nieuw plan gemaakt en dan ga je weer.
Alleen waarheen? geen idee!
Ik denk dat er een leermoment is als je het geluk wat je hebt met anderen kun delen.
Misschien is dat jouw uitdaging wel in dit leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je in het hier en nu gelukkig bent betekent dat je in het hier en nu gelukkig bent... (wees er blij mee)
14 jaar geleden
Het uiteindelijke doel van reïncarnatie is groei in liefde. Als je nu gelukkig bent, hoeft dat niet te betekenen dat je op de goede weg bent, maar het kan wel.
Het gaat erom dat je elke dag met liefde ontvangt en liefde doorstuurt naar allen die je pad kruisen. Daar wordt je zeker gelukkig van.

Soms moet je echter een heel moeilijk leven in. Misschien om jezelf iets te leren of ter dienste van het leerproces van een ander. Dan ben je misschien tijden heel ongelukkig. Dan kun je dus best op de goede weg zitten. Het basisprincipe van reïncarnatie is dat je zelf voor het leven kiest dat je moet doormaken. Dat geldt voor elk leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Mooi antwoord
Hey Taurus, ja ik geloof daar wel in, ik heb vandaag al eerder antwoord gegeven op de vraag bestaat god http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-god.33445?p=2 ook daar kreeg ik zo'n diepzinnige gedachte over reïncarnatie en heb een reactie gestuurd op een antwoord van Gootje, dat we beetje bij beetje wijzer terugkomen zonder dat we het ervan bewust zijn dat dit door of uit een vorig leven komt, ik vind de mensheid steeds wijzer worden, maar niet sneller dan de evolutie gaat... dus zou heel goed kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reïncarnatie is voor mij een vaststaand feit.
Maar, of je nu gelukkig bent doordat je goed geleefd hebt daar twijfel ik een beetje aan.

Stel dat je na wat vervelende levens te hebben geleefd nu gekozen hebt voor een rustig en vrolijk leven. Dat wil niet zeggen dat er niets te leren zou zijn. Al ben je maar terug gekomen om anderen bij te staan. Ook dat is een keuze.
Ik geloof ook dat elk leven, hoe fijn of heftig ook, van te voren gekozen is. De opzet hiervan is om, zoals wel gezegd wordt, als ziel te groeien.

Elke ziel wil alles ervaren en er van leren, 'completer' (verlicht) worden. Een gelukkig leven maakt daar dus ook onderdeel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Mooi Berth.
Gelukkig zijn in het hier en nu wil niet zeggen dat je er al bent.

Het kan ook de vraag zijn wat heb je geleerd van dit gelukkig zijn?

Je bent gelukkig, maar ben je diep van binnen ook tevreden?

Of verlang je toch ergens naar meer of beter............

Al dit soort vragen horen ook bij je levenslessen en wie weet hoe vaak je nog terug moet komen, voordat je geleerd hebt om ook tevreden te zijn met gelukkig.

groetjes Witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je door reïncarnatie van je fouten zou kunnen leren, dan is de mensheid HEEL hardleers.

Toegevoegd na 4 uur:
Lees de geschiedenis na, volg het nieuws. Zijn we er met z'n allen beter op geworden? Bemerk je een opgaande lijn? In de technologie wel, in de wetenschap ook, misschien is er op nog meer gebieden vooruitgang te boeken, maar volgens mij ging het hele reïncarnatie en Karma verhaal niet over die gebieden, toch?

Voor het reïncarnatie verhaal heb ik meer geloof nodig dan voor de gedachte dat we allemaal zo bankroet als de DSB zijn en dat geen enkele Karma daar wat tegen kan doen. Het is een genadeloze 'Jammer, joh, volgende keer beter' theorie, waar je in het hier en nu niets mee kunt. Wel met Iemand die je je zonden vergeeft, al heb je dat niet verdiend. Dan krijg je hier en nu een schone lei en kan je die ook een ander geven die jou iets heeft aangedaan. Wat heeft een kinderverkrachter aan een slecht karma? Gaat ie daar z'n leven mee verbeteren? Denk je dat echt?