Wie was Jezus nou precies?

Wat is jouw idee van Jezus, heeft hij bestaan? Was hij belangrijk? Of is het verhaal van Jezus door de mens omgevormd tot een leuk verhaaltje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

Hmm mijn mening, ik denk het wel, iets menselijks van gemaakt wat een beeld kan vormen, ik geloof in de evolutie en dat er iets is wat krachtiger is geloof ik zeker maar zie dat eerder als de natuur en het heelal, waar alles door in stand is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus Christus is al door veel mensen veel verschillende namen gegeven, waaronder een groot mens, een groots leraar, en een grootse profeet. Er is vandaag de dag geen legitieme schriftgeleerde die ontkent dat Jezus Christus een historische figuur was die ongeveer 2,000 jaar geleden de aarde bewandelde, dat Hij opmerkelijke wonderen verrichtte en daden van liefdadigheid uitvoerde, en dat Hij een afschuwelijke dood stierf aan een Romeins kruis, net buiten Jeruzalem. Het enige geschil dat er bestaat gaat over de vraag of Jezus al dan niet de vleesgeworden God was die drie dagen na Zijn kruisiging uit de dood opstond. Dit zijn allemaal kwesties die betrekking hebben op historische verslagen en die allemaal op een eerlijke manier ontdekt en beproefd kunnen worden. Jezus vertelde ons wie Hij was - Hij was daar niet vaag over. "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord... alleen was Jezus geen vleesgeworden God. God is God, Jezus is Jezus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en dat is dus wat de Katholieken er van gemaakt hebben en dat is de grootste misvatting die er bestaat. De Vader, de zoon en de heilige geest zijn 3 verschillende dingen.
Maar dat is een discussiepunt, en dit niet de juiste plaats om er uitgebreid over te discussieren.
Dat Jezus bestaan heeft geloof ik best wel, alleen niet in de vorm waarop dat in de bijbel staat omschreven. Jezus was simpelweg een doodnormale knakker, waarvan mensen in die tijd dachten dat ie bijzonder was (terwijl dat helemaal niet zo was).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was gewoon een meubelmakerszoon, die het snapte... Hij snapte het leven en sprak de waarheid... En hij liep nergens voor weg, ook die ene zondag ging hij naar Jeruzalem, goed wetende dat het zijn dood zou worden...

En omdat het waar was wat hij allemaal zei, daarom spreekt men er nu nog over, als het gelogen was, dan kende niemand meer zijn naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dus dat gaat ook op voor de Tandenfee en Repelsteeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Even buiten de vraag om of jezus nu wel was zoals in de bijibel beschreven staat.

Ook tegenwoordig zijn er mensen die bijzondere dingen kunnen doen, dingen die normaal niet verklaarbaar zijn.
Mensen die zieken kunnen genezen, die geesten kunnen zien en die visioenenkrijgen.
Als je het zo bekijkt was Jezus alleen een van die mensen.
In de tijd dat hij leefde, was het geloof en bijgeloof aanzienlijk sterker dan tegenwoordig, men had nog niet de drang alles te verklaren en wetenschappelijk te onderzoeken.
Dus de kracht van de suggestie was toen ook veel groter.
Komt nog bij, dat verhalen over gebeurtenissen alsmaar doorverteld werden en ze daardoor misschien steeds spectaculairder werden.
Wat blijft dat het wel een heel bijzonder mens geweest moet zijn, die bijzondere dingen deed.
Hij is veel meer dan een leuk verhaaltje.
De verhalen uit zijn leven en de dingen die hij gezegd en gedaan zou hebben zijn nog steeds van grote waarden, ook nu in onze tijd!
Ontkennen dat hij geleefd zou hebben, is zinloos, er de juiste waarde aan geven is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een charismatisch mens die door de dingen die hij zei en deed nooit is vergeten.
Maar door de tijd heen is het verhaal opgeklopt, opgesmukt, tot wat het nu is geworden.
De kern zal zeker waar zijn geweest, maar een heleboel zaken erbij zijn door de kerk verzonnen, zeker sommige zaken die hen goed uitkwamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus was een zeer religieus mens die de hele wereld en de hele existentie' 'Mijn Vader' noemde. Toen hij slechts twaalf jaar oud was wist hij het al beter dan de Farizeërs. Hij had goed door dat priesters en de politici schijnheilige mensen waren; 'witgekalkte grafzerken' noemde hij ze. Hij wordt in de bijbel tot mythische proporties opgeblazen: hij was maar een gewoon mens, niet eens een verlicht meester. Hij stierf aan het kruis en was schijndood en kon weer herstellen en vluchtte toen naar Khasmir, daar is hij echt doodgegaan. Voor het overige zie de Bijbel, met name: het Nieuwe Testament.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand weet hier het antwoord op, geloof wat je wilt geloven.

Of het nu een Jezus is of niet, zelf denk ik persoonlijk dat er veel meer bestaat tussen hemel en aarde en in welke vorm dat mag zijn maakt mij niet uit.

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn idee van Jezus was dat hij mensen kon laten genezen en stierf, en daarna in de hemel kwam. En alle mensen wilde vergeven. En de kinderen tot zich liet komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat er meer tussen hemel een aarde? Daar weet jij het antwoord op. Jij geeft geen antwoord op de vraag, want volgens jou heeft niemand hier een antwoord op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je advies, had het zelf nog niet zo gezien heb een aanvullig gegeven. Het is altijd moeilijk omdat de 1 het niet wil geloven en de ander wel. En uiteindelijk is er niemand die het kan bevestigen omdat ze deze nog nooit hebben gezien. Alleen hebben velen kunnen ervaren in hun geloof dat ze daar steun en kracht uit mogen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ik haal er in ieder geval veel steun uit lora.
De zoon van mijn Opa...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus was een zoon van de timmerman, maar ook Jezus Christus de zoon van God.
Omdat hij de Christusgeest heeft gekregen werd hij de zoon van God.
Hij heeft ons voorgeleefd hoe wij moeten leven, en door tekenen en wonderen is zijn geloof werkelijkheid geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus komt op mij over als een samensmelting van meerder figuren,die omstreeks de jaartelling geleefd hebben.
Het waren nogal anarchistische figuren,die het niet schuwden om tegen heilige huisjes aan te schoppen! Alle verhalen(mythes) er om heen neem ik met een grote schep zout,vooral de zg wonderen!