Wat deed de schepper op de 7de dag?

God schiep alles in 6 dagen en de 7e dag ruste hij.
Maar wat deed hij dan om te ontspannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Het volgende kunt u vinden in de Bijbel. Genesis 2 vers 1 t/m 3.

Alzo zijn volbracht de hemel en de aarde, en al hun heir.

Als nu God op den zevenden dag volbracht had Zijn werk, dat Hij gemaakt had, heeft Hij gerust op den zevenden dag van al Zijn werk, dat Hij gemaakt had.

En God heeft den zevenden dag gezegend, en dien geheiligd; omdat Hij op denzelven gerust heeft van al Zijn werk, hetwelk God geschapen had, om te volmaken.

Dames en heren,
Het zou fijn zijn als er respectvoller op zulk een vragen gereageerd wordt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Hij schiep een mooie Godin om mee te relaxen. Zou ik doen sla ik God was tenminste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een mooie god scheppen als ik god was.
Picknicken met de mensen die hij had geschapen:

After seven days
He was quite tired so God said:
"Let there be a day
Just for picnics, with wine and bread"
He gathered up some people he had made
Created blankets and laid back in the shade
...

Crash Test Dummies - God shuffled his feet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
After seven days, maar de vraag was wat hij op de 7-de dag deed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet wel erg jonge wijn zijn geweest!
Niks netzoals de eerste 6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij keek en zag dat het goed was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij schonk Feyenoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vernietiging voorbereiden en zijn boekhouding opzetten: wie neukt met wie, welk kind eet zijn bordje niet leeg, wie vloekt, enz. enz. Dat is wel een dag werk hoor.Daariom zeggen de katholieken, dat hij dat niet kan bijhouden en dat hij daarom bij de geboorte al een kruisje zel wanneer mensen zijn voorbestemd voor de hemel. Van dieren houdt de schepper niet, want die gaan allemaal naar de hel.

Toegevoegd na 3 minuten:
De rest houdt hij niet meer bij, volgens de katholieke geloofsleer. Bovendien wordt de balnce gesloten als je een bijdrage aan de kerk geeft.

Toegevoegd na 7 uur:
balnce moet zijn balans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig kan je je met carnaval lekker laten gaan, bij de Rooms Katholieken.
Strikt genomen is God nu nog steeds met de 7 e rustdag bezig.Het is nu wel erg lang geleden dat hij aan het scheppen was.
Immers de aarde en de sterren zijn klaar, de mensen en de bomen zijn er.Dus wat zou hij nog meer moeten doen?Hooguit luisteren naar gebeden en gezangen van al die mensjes.Maar goed dat is voor een beetje god ook weer geen slijtage slag.De zin , wat deed de schepper op de 7 dag klopt niet.Die 7e dag is nog bezig.Dat god op de 7e dag zijn werk aan het zegenen was is ook hooguit in 10 minuten gebeurd.
Je kunt je ook af vragen wat de schepper s nachts deed.Sliep hij ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genieten van wat Hij allemaal geschapen had!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien op een spandoek op de tribune bij het laatste EK voetbal:

"And on the seventh day, He created The Dutch !"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest intelligente mens is nog dwaas in de ogen van God.
Dat blijkt ook wel weer uit de reacties hier.
banale dingen als wat doet God op een bepaalde dag , enz is eigenlijk te waanzinnig om op in te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
RUSTEN! En in die rustdag zitten we nog. 1 scheppingsdag duurt 7000 jaar. Jammer van al de schaamteloze, respectloze en niet serieuze antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik nog niet, dat een scheppingsdag 7000 jaar duurde. Waar komt dat gegeven vandaag? Staat dat ook in de bijbel? Betekent dat dat de schepping 6*7000=42000 jaar heeft geduurd? Is dat niet een beetje lang voor een schepping?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het scheppingsverslag zijn de diverse dingen in een bepaalde volgorde geschapen. Als laatste werd de mens geschapen. Voedsel en omgeving waren dus met de dieren al klaar. Chronologisch gezien (met de later in de Bijbel genoemde jaren en leeftijden is exact de levensduur van de huidige mens te berekenen. Te weinig ruimte hier om dat te laten zien. Aantal letters te kort. Maar onderzoek het zelf.) leegt de mens al 6000 jaar. 4026 v. G.T werd Adam geschapen. Later word in Paulus brieven gesproken dat we on s nog in die rustdag bevinden. Tevens spreekt het laatste boek Openbaring over 1000 jaar regering van Christus Koninkrijk. Wederom spreekt Paulus in 1 van zijn brieven (1 Kor. 15:20-27) dat Christus aan het eind daarvan het Koninkrijk terug zal geven aan zijn vader. Dan eindigt zijn rustdag. Wat er daarna gebeurd zegt Openbaring: Dan gaat Hij nieuwe boekrollen openen.
god is toch almachtig en kan alles?
waarom zou hij dan ooit moeten rusten?
beetje raar vind ik !
maar ja het sprookjesbos moet ook nog onderhouden worden he !