Het Goddelijke huilt en lacht mee in al Zijn, of Haar, kwetsbaarheid. Klopt dat?

http://www.ods.nl/amigo/amigo11/ en klik door op Ad Oostendorp...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het Goddeliljke is onkwetsbaar. Het lacht en huilt zeker mee, maar anders dan wij ons kunnen voorstellen.
Vanuit Zijn onkwetsbaarheid heeft God verdriet om wat we onszelf aandoen.
Want Hij is in ons, en wij maken deel uit van Hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
-1. Dat klopt niet. Wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wel degelijk... De bron moet zijn skusme... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn bron is een cursus in wonderen.
Jezus dus.
AWM
14 jaar geleden
Je moet hier in staat zijn om de betrouwbaarheid van een antwoord te kunnen checken. Heb je een URL?

Andere antwoorden (4)

Nee dat klopt echt niet.
Het Goddelijke heeft geen humor.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het Goddelijke geen humor had, zou er in deze wereld helemaal niet meer gelachen worden...
AWM
14 jaar geleden
Als het Goddelijke humor had, werden in een oorlog moppen afgevuurd in plaats van kogels.
Het spijt me, ik hen mijn best gedaan maar kon me nog niet eens door het halve stuk heenworstelen...werkelijk niet één enkele zin heeft een echte betekenis (voor me) zonder een gedegen voorkennis van een verschijnsel/geloof/lifestyle of wat dies meer zij waar ik me zelfs maar in zou wíllen verdiepen.
Het uiteindelijke antwoord op de zonder die context vrijwel onbegrijpelijke vraag moet ik dan ook schuldig blijven, of het moet zijn : als de vraag klopt, klopt het antwoord misschien ook. Voor mij klopt de vraag niet, omdat ik niks heb met god of goddelijk.
Net zomin als men de vraag kan beantwoorden of gratzen altijd fnarken streuven of juist niet omdat ze sneller proegen drelen.
Sorry....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor oprecht proberen... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het inmiddels zelfs twee keer helemaal gelezen, maar ik kan er nog steeds kop noch staart an ontdekken. Ik vind de ondertitel van de website (zicht op enkelvoudige eenvoud) dan ook een zeer misleidende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor wat je zegt... Ik zal het hem morgen zeggen, dat het makkelijk ook niet begrepen kan worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het interview met Dick Bruna laat heel duidelijk zien dat je ook normale woorden kunt gebruiken om de kracht van de eenvoud te omschrijven. Dan blijf je tenminste ook een beetje bij je onderwerp.
Echt, als je niet zo ongeveer alles weet van dat......dingesgedoe, snap je geen hout van het stuk. Sterker nog, ik wil het nog mínder snappen dan enig moment daarvóór. Althans, voor nuchtere, niet spiritueel-geinteresseerde pragmatische twee voeten op de aarde-types als ik. Ik zal voor hem ongetwijfeld net zo'n hopeloos geval zijn als hij voor mij - laat ik mijn mening over homeopathische 'artsen' maar even buiten beschouwing.....
Het bestaan van een 'het Goddelijke' kan nooit bewezen worden, noch ontkent. Dus is het eigenlijk volledig aan jezelf om te bepalen wat je ervan ervaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was eens een vrouwelijke leeuwentemmer in een circus.De felste leeuwen had zij volmaakt in bedwang.Als ze hen iets opdroeg,gehoorzaamden ze.Haar grootste prestatie was om de felste leeuw bij haar te laten komen.Iedereen hield de adem in.De leeuwentemster legde een klontje suiker op haar tong en de leeuw at het uit haar mond.Iedereen was buiten zinnen.Ze klapten en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken.
Moela Nasroedin was daar ook.Iedereen klapte in de handen maar hij bracht geen hand op elkaar.
Hij zei:"Dat betekent niets! Iedereen kan dat!"
De leeuwentemster keek hem minachtend aan en zei:"Kun jij dat ook?"
Hij zei:"Natuurlijk.Als de leeuw het kan,kan iedereen het...."

Uit het zen-boeddhisme verzameld door Ma Yoga Gautami