Waarom loont het qua punten nauwelijks om een vraag te stellen?

Mensen geven zelden een plusje voor een goede vraag. Hierdoor wordt de moeite voor het formuleren van een goed en originele vraag nauwelijks beloond.
Hele simpele antwoorden geven op vragen levert wel altijd 1 punt op.
Ik vind dat het stellen van vragen beter beloond moet worden :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Het stellen van een 'Goede vraag' (dat kan worden aangeklinkt door andere gebruikers) wordt wel beloont (+1). Het stellen van een vraag kost eigenlijk niets; het is eerst -3 maar als je de vraag sluit krijg je weer +3.

Tevens is het zo dat het stellen van een vraag geen 'dienst' is, het antwoorden van een vraag wel. Dat doe je (hopelijk) om de vraagsteller te helpen. Vandaar dat je daar wel punten voor krijgt.

En anders zou iedereen wel een heleboel nutteloze vragen gaan stellen (of in ieder geval, nog méér nutteloze vragen), om zo snel aan veel punten te komen...want geef toe, dat wil toch iedereen ^^
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het gaat natuurlijk niet alleen om de punten. Als je echt een dringende vraag hebt, is de beloning de goede antwoorden die je krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het niet om de punten gaat, waarom heb jij er dan 1462? :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ik die automtisch krijg, kan ze moeilijk weigeren :-)
Als het puur om de punten gaat, kan je beter een tweede account openen. Stel met het nieuwe account een vraag (bijvoorbeeld: hoeveel duimen zitten er aan je lichaam). Met je originele account geef je een pakkend antwoord (bijvoorbeeld: 2).
Dan sluit je de vraag en geef je jezelf 'beste antwoord'... hopla 10 punten erbij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aha, ben jij dat :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ben ik nu door de mand gevallen????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahaha zo kan het ook
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, maar ze hebben je ip. en als ze daar op gaan letten kan het je wel eens een ban kosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahahahah geniaal!!
Om er voor te zorgen dat niet teveel nuttelzoe vragen worden gesteld. Zo blijven goede vragen over die wel de moeite waard zijn om gesteld te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beloning zou eigenlijk niet uit mogen maken. Jij moet een vraag hebben waar je graag antwoord op wil hebben. Dat je er dan één of geen punten voor krijgt, moet niet zo belangrijk zijn.
Als je meer punten krijgt voor het stellen van een vraag, gaan mensen alleen proberen vragen te verzinnen om wat meer punten te scoren. Ik denk niet dat het de kwaliteit van de vragen ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit tevens de makke van deze site is, iedereen is op punten uit om maar een hoger level te halen. En dit terwijl het eigenlijk zou moeten gaan om ofwel het stellen van de vraag waar je graag een antwoord op wil (of een stelling waar je een mening bij wilt) ofwel om het geven van een antwoord waar de vraagsteller wat aan heeft. Nu krijg je een hoop onzinnige antwoorden vaak omdat men dan inderdaad wel die punt erbij krijgt. ALs het stellen van vragen beter beloond wordt krijg je hetzelfde effect, mensen gaan meer (onzinnige) vragen stellen om meer punten te halen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede vraag, zit wat in. Wanneer je hier indirect iets aan zou willen doen zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen het aantal gegeven antwoorden mee te wegen bij het "terugverdienen" van punten wanneer je je vraag sluit. Zeg voor elke 5 antwoorden een extra punt bijvoorbeeld.

Extra punten toekennen louter op basis van de vraag zelf lijkt me minder voor de hand liggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een vraag opent gaan er 3 punten af.
Als je deze vraag weer sluit komen er weer 3 punten op. Je zou dus punten kunnen scoren als iemand op "goede vraag" klikt. Natuurlijk gaat het stellen van vragen niet om het behalen van punten maar om een antwoord te krijgen op je vraag. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn punt is dat mensen dus zelden op "goeievraag" drukken. Let er maar eens op.