Hoe hou ik makelijk mijn geld bij? Iemand tips?

eerst schreef ik hoeveel geld ik had op een papiertje.
als ik iets krijg dan tel ik dat bedrag erbij op en als ik betaal dan trek ik het bedrag eraf. en schrijf dat bedrag dus op een nieuw papiertje.
maar toen raakte ik in de war.

Toegevoegd na 2 minuten:
toen dee ik hetzelfde op mijn iphone.
maar toen raakte ik ook in de war.

ik ben 13 jaar
En wil geen bankrekening.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Misschien via een Excell document? Hoef je zelf, als je het goed doet, ook niet eens meer te rekenen...

Toegevoegd na 10 minuten:
In dat geval zou ik toch een bankrekening gaan nemen als ik jou was. Lekker stoer man, je eigen bankrekening!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan excel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf ook 13 en ik kreeg toen ik 12 was automatisch een bankrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit soort dingen moet je niet digitaal willen bijhouden. Als het weg is, en je gaat rood staan loopt je leven in de soep.

Pak een vel papier, en leg dat op zijn kant. Schrijf bovenaan het vel papier bijvoorbeeld:
-huishoud geld €100
-auto €200

maak voor alles een potje, en schrijf op hoeveel je wil uitgeven. Elke maand vul je bijvoorbeeld auto aan met 200. Als je brandstof koopt van 50 euro, trek je dat eraf. Zo hou je precies bij hoe je ervoor staat. Zo doe je dat met alle potjes. Ik doe dat al jaren zo, en het werkt probleemloos! Ben alleen niet te lui om een kleine uitgave van 2 euro te noteren. Dat gebeurd bij mij ook vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geld in in zakje of 'n portemonnaie doen . En het dan op 'n veilig plekje neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier onder in de link staat een bladzijde uit een Kasboekje.
Hierop kan je per maand heel makkelijk bijhouden hoeveel geld er binnen komt en hoeveel eruit gaat.
Dus even uitprinten, gaatjes erin maken en in een mapje doen, dan houd je het overzichtelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rekening is wel heel handig dan kan je precies zien hoeveel je pint en weer stort, het is niet moeilijk en je krijgt zelfs rente.