Nee je gaat exact even hard als voorin. Het lijkt alleen op sommige punten harder te gaan;
Als de karretjes omhoog getrokken worden, en het voorste karretje op het hoogste punt is, gaat die daarna langzaam naar beneden, omdat de karretjes erachter nog aan het 'klimmen' zijn. Zodra het achterste karretje het hoogste punt heeft bereikt gaat het hele treintje ineens naar beneden en lijkt het alsof er hard aan het achterste karretje getrokken wordt.
Ik zit altijd achterin, omdat je dan nooit het vertragende effect hebt van het voorste karretje :-)
Lang leve de zwaartekracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voorin juist dan ga je eerder achteraan is sloom want dan moet het voorste gedeeltje het achterste gedeelste mee trekken met meer kilos aan boord dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit wordt vaak wel gedacht. Maar de gemiddelde snelheid is exact hetzelfde. Wel begint het voorste karretje ( vanwege de schakels tussen de karretjes) iets eerder, maar eindigt dus ook eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voor of achterin een andere snelheid zou hebben zouden de karretjes uit elkaar getrokken worden of juist in elkaar gedrukt worden.

Aangezien dit niet gebeurd op een paar centimeter speling na ofzo, kan je veilig concluderen dat er geen verschil in snelheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou kunnen zeggen dat op sommige stukken van de achtbaan (bijvoorbeeld als je net op het hoogste punt bent) da achterkant iets sneller gaat (op dat stuk dus) omdat er speling zit in de tussenstukken.
dus als je achterin een soort trek-kracht voelt omdat je opeens een stuk sneller naar voren gaat, ga je daar iets sneller (voorin is regelmatiger) en beneden weer andersom, maar dat scheelt echt weinig en gemiddeld ga je dus even hard (omdat ze anders ook niet aan elkaar vast zouden kunnen zitten) :)