Herinner jij jouw eerste grote liefde nog altijd even goed?

"Coffee black, cigarettes,
Start this day, like all the rest,
First thing every morning that I do,
Is start missing you..."

Wie herkent het niet. Dat je met enige regelmaat terug denkt aan die ene grote liefde van je van jaren terug. Probleem is dat het geheugen hierin erg selectief lijkt. Want je herinnert je alleen die mooie momenten...

Maar hoe goed herinner jij jouw eerste grote liefde. Ook al was dit tevergeefs en hopeloos?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

He was een complete ineen storting van mijn hele gedachtenwereld, het was allesbeheersend, alles wegdrukkend er was alleen nog maar dat.
De rest van de wereld was tijden lang zoek. Niets was meer belangrijk, alleen maar zij, zij en nog eens zij.

Oogkleppen op.
Rusteloos en verward.
Afwezig, alleen maar denken aan haar.
Schrijnend gevoel van binnen.
Gevoel van onmacht.
Niets anders meer belangrijk.
De dagen lijken zo lang.
Het weekend zo ver.
Waar ben je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en duidelijk omschreven...

Andere antwoorden (8)

Jazeker. En zeker op dit moment, omdat het bijna tien jaar geleden is. Draai ook erg veel songs uit die tijd. O.a. 'I want it that way' van Backstreet Boys, 'Iris' van Goo Goo Dolls', 'Sweet like chocolate' van Shanks & Bigfoot. Dat ik me alleen de goede momenten herinner, klopt weer niet! Ik herrinner het me als een zeer stressvolle tijd. Maar 'gezond' stressvol! Als je in de stromende regen op je t-shirt naar buiten loopt, ben je wel heel erg verliefd, toch?

Toegevoegd op 27-06-2009 10:30:08
herrinner=herinner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik weet het nog goed,al bleek het achteraf kalverliefde te zijn en puur lichamelijke aantrekkingskracht.ik ben nu met mijn echte grote liefde getrouwd.Al 33 jaar en heel gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja natuurlijk... Alles wat ik de eerste keer deed, weet ik nog goed... En vooral voor Starbless, zeg ik erbij, DAT WAT IK DEED... Dat betekent dat toen ik nog baby was er nog geen sprake was van IK... Dus dat weet ik dan natuurlijk weer niet... Dus nogmaals, Alles wat IK (de persoon dus) deed voor de eerste keer, dat weet ik nog goed...
Ik wat ik als eerste bij de eerste grote liefde deed, weet ik nog allemaal...

De laatste vraag, daar snap ik dan weer helemaal niets van, of dat hopeloos was of tevergeefs, dus ik kan hier niets zinnigs op zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat herinner ik mij heel goed. Ik denk de meeste mensen wel, want wat is mooier dan het gevoel van liefde. Het verleden heeft beschadigingen die voor sommigen van invloed zijn maar de liefde is mooi dat herinneren we ons veel sterker. Blutsen door de tand des tijds hebben we ook allemaal en zijn moeilijker los te laten, maar je eerste grote liefde is de hand van de ziel die jou verder helpt. Mijn eerste liefde op zestien jarige leeftijd een meisje achter op de puch die mij vasthield vergeet ik niet meer. Iemand kan zonder foto z`n eerste liefde ook zo voor de geest halen. Ik heb mijn eerste liefde pas nog ontmoet na 42 jaar. Dit bij toeval. Ze was ouder net als ik, en toch voelde ik weer datzelfde gevoel. We hebben nog steeds af en toe contact juist omdat dit zo leuk is, maar ook zij vind dit leuk. Liefde voed je, liefde deel je, en liefde geef je door. Deze wederzijdse betrokkenheid, draag je voor het leven mee. Dergelijke geluksmomenten geven je de kracht, om lief te hebben.
Liefde is wat zij is. Zij heeft om te existeren geen voorwaarden nodig. De mens creert de voorwaarden
Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag hem staan en ik dacht, o god wat moet ik doen...
Dat was het laatste wat ik dacht, daarna was er van nadenken geen sprake meer!
Nadat bleek dat hij ook zo voelde, lieten we elkaar niet meer los, letterlijk en figuurlijk!
Het beste herinner ik me nog tijdens een popconcert in Tiel hoe hij achter me stond met zijn armen om heen. Zijn kin rustte op mijn hoofd en hij neuriede mee met de muziek terwijl hij mij steeds steviger omarmde en afentoe een kusje op mijn hoofd drukte.
Dat was volmaakte en ik kan hem en dat moment nog steeds uittekenen...
Ik was 15 en hij 17. Het was niet tevergeefs of hopeloos, dat kwam later met anderen, dit was alleen maar heerlijk en ging uiteindelijk geruisloos over. Maar ik herinner het me nog perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooh ja.
En of ik mij dat nog herinner.
Ik miste hem constant. Het heeft mij veel bijgeleerd.
Mijn eerste liefde was de pijnlijkste en was met de meest foute jongen en maar komende van 1 kant, demijne.
Ik was nog maar 14, hij 21, hij wou maar 1 ding.
dat had ik met mijn naïeve kop natuurlijk niet door.
ik heb nog 2 jaar mijzelf in slaap geweend, ik ben er sterker door geworden.
Ik herken zo'n jongens van op kilometers afstand nu.
Ik ben heel kritisch geworden.
Ik heb nu mijn droomvent gevonden die al die gevoelens die ik dacht nooit meer te kunnen voelen terug heeft opgeroepen bij mij.
Het is een zaligheid.
Voor ik die droomvent gevonden had, heb ik veel 'flirts' gehad die voor mij niets voorstelde.
Terwijl ik eigenlijk nog liefdesverdriet had.
Elke keer als ik hem zag gingen er 100 pijlen door mijn hart. Ik voelde ze echt.
Het deed zo een enorme pijn die eerste liefde van mij.
Ik ben er eindelijk overheen maar ik zal het nooit vergeten.
2 jaar gehuild en dan 1 jaar liefdesverdriet zonder teveel huilen.
Nadien een relatie gehad van 4 jaar en dit :

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/videoid=nl-2571212

Beschrijft em zo wat..

Nu ben ik wel gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik herinner me hem nog en heb nog steeds na 16 jaar diepe gevoelens voor hem ook omdat hij steeds on mijn leven wandelt
Al ben ik nu al bijna 8 jaar gelukkig met me liefde van nu hij zal altijd een plekje in me hart hebben.
J... Met jou kon het helaas niet en zonder jou is het soms moeilijk dus doe ik het maar met de herinneringen aan jou.
En ik weet dondersgoed de mindere momenten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja nog al te goed.....ik was net van plan te gaan scheiden van mijn ex....dus kwam hij eigenlijk te vroeg voorbij...ik kon hem niet weerstaan en gaf meteen toe echter de volgende 3 jaar waren verschrikkelijk voor mij......het ene moment was ik verliefd en het andere moment leefde ik in dubio.....hij heeft zich al die tijd staande gehouden.....hij wilde zelfs een leven met mij opbouwen maar ik moest mijn 18 jaar huwelijk goed afsluiten en heb hem ontzettend veel pijn gedaan.....en nu heeft hij er een punt achter gezet en juist nu ben ik reddy om me weer volledig te geven......en ben mijn eerste grote liefde kwijt......ik vraag me steeds af hoe ik zijn vertrouwen terug kan winnen.....of is dit toch geen echte onvoorwaardelijke liefde van zijn kant.....achteraf heb ik nooit eerder zo.n liefde voor een man gevoeld........zelfs niet voor mijn ex