Wie kan mij zeggen hoe de glazen potten of flessen worden genoemd en waar ze gemaakt zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sgrijvvaud, ik neem aan dat de vragensteller wil vragen hoe de potten op de afbeelding heten en waar ze gemaakt zijn....

Antwoorden (4)

Lastig te zien hoor. In elk geval zijn het glazen bokalen,tenminste, die vorm en zeker met deksel noem je een bokaal, en veel daarvan vind je onder Boheems glas, maar er zijn zo veel verschillende modellen, dat je er vermoedelijk mee langs een antiquair zou moeten om het zeker te weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk om op basis van foto antwoord te geven op deze vragen.
Ik zou ze mee nemen /doorsturen naar een antiquair of museumdeskundige.
Alternatief is :
Sinds jaar en dag is glas en keramiek de specialisatie van de firma Laméris. Hun zaak in de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam is een Mekka voor de verzamelaar van het glas door de eeuwen heen, van de vroegst geblazen glazen uit de Romeinse tijd, via de ijle schoonheid van de Venetiaanse glazen uit de zestiende en zeventiende eeuw, tot en met de gegraveerde Nederlandse gelegenheidsglazen. Al vroeg interesseerde Kitty Laméris zich in Venetiaans glas, wat in 1991 resulteerde in een tentoonstelling over Venetiaans en façon de Venise glas in de Nieuwe kerk te Amsterdam, die ze samen met haar vader Frides Laméris organiseerde. Met op de achtergrond de inspirerende adviezen van Trudy Laméris-Essers wordt tegenwoordig de zaak gerund door Willem, Anna en Kitty Laméris.
Kunsthandel Laméris
Nieuwe Spiegelstraat 55
1017 DD Amsterdam
(bron: Avro/tussen kunst en kitsch)

al@din HJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijn gevoel gaat het hier om urnen en het moet vrijwel zeker van Boheems glas zijn.

Misschien dat je op onderstaande sites iets meer te weten kunt komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doet me denken aan urns, misschien hele oude of afkomstig uit het buitenland