Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat iemand die nooit gerookt heeft, ineens een grote drang heeft om te gaan roken?

Alleen door de geur van een sigaret, die je het water in de mond doet lopen en sterk doet verlangen.
Niet beïnvloed door vrienden, reclame ofzoiets. Echt alleen de geur van een sigaret die het doet.
Hoewel je nog nooit een sigaret hebt gerookt, en mensen in je omgeving maar weinig in jouw buurt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Maar wel alleen maar bij de geur van Tabak. Of als iemand een pijp aan het roken is kan ik die geur daarvan soms als prettig ervaren.
Wel denk ik dat als je dan eenmaal zelf wel die hijs neemt dat je het opslag niet meer lekker vind als niet roker. Omdat het in het begin gewoon voor hoesten en duizeligheid kan zorgen.
Maar het verlangen kan ik wel begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof dat niet , want bij de eerst inhalering zal er een duizelingseffekt optreden en een kuchen of hoesten ,waarbij je snel die sigaret wel zal uitdoven en weggooien. dat de geur van tabak ergens aangenaam kan zijn , begrijp ik nog, maar de stap naar gebruiker is wel heel groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staat toch ook niets over de stap naar gebruiker?
Het lijkt me sterk dat iemand de geur van een sigaret zo aantrekkelijk vindt dat hij spontaan wil gaan roken. Als dat zo was, dan zou een hoop reclame niet meer nodig zijn om je te doen geloven dat het aantrekkelijk is. Ik heb ook nooit gehoord dat iemand zei: goh wat ruik je lekker naar sigarettenrook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wil ik wel een keer tegen je zeggen hoor, als ik je daar blij mee maak ;-)
bij de geur van tabak kan ik me dat voorstellen.
maar de geur van de asbak of de rook nee, laten we eerlijk zijn (ik ben roker) die stinken.
bij de geur van jointrook kan ik me er weer wel wat bij voorstellen. maar dat was je vraag niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding