Zijn er kruiden/ holistische manieren om van donkere (ingevallen?) wallen af te komen en waar komt het door?

(Ik weet niet wie de persoon op de foto is maar dit is wat ik bedoel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen kruidenmiddel, maar Sperti aambeienzalf schijnt echt het beste te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die aambeien zalf onder mijn ogen smeren lijkt mij echt een heel slecht idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef het ook alleen maar door, heb geen last van aambeien noch van wallen - maar het is een trucje uit de modellenwereld, het werkt en het is niet schadelijk. Je smeert het niet IN je oog en je moet ook geen dikke lading opsmeren.

Antwoorden (4)

Er natte theezakjes op leggen schijnt te helpen

Ik zou trouwens de foto verwijderen want het is erg respectloos om iemands foto te gebruiken zonder haar toestemming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komkommers hebben niets met EHEC te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, echt niet, niet , niet , niets!
De huid onder ogen is dunner dan de huid elders op het gezicht. Vandaar dat het donkerder eruit ziet. Je kunt daar niet iets tegen doen. Camouflage stift...

Wallen door slaapgebrek zijn een ander verhaal, daar schijnen middeltjes voor te zijn, zoals idd kamilletheezakjes, of zo'n anti-wallen stift.

Volgens mij heeft de vrouw op de foto echter gewoon last van dunne huid doorschijning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Volgens mij heeft de vrouw op de foto nergens last van. Ik zie tenminste het gezicht van iemand die er gezond en gelukkig uitziet. Donkere wallen kan ik hier echt niet uithalen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het zijn ook geen wallen, as I said. Bij iedereen is de huid rond de ogen gevoeliger en dunner. Dan kan het daar wat donkerder doorschijnen. Met name als je wat vermoeid bent. Op de foto is ook te zien de de huid rond haar ogen ietsje donkerder is, maar dat is normaal. Heul veul mensen hebben dat. De een valt het wel op, de ander niet.
In Duitsland gebruiken veel artsen uiterlijke kenmerken als diagnosemethode. Wallen en donkere kringen onder de ogen worden over het algemeen gediagnosticeerd met "er is iets met de nieren aan de hand". En dan moet je niet meteen denken aan het allerergste want dat is het in de regel niet. Vaak is er sprake van hele simpele reden waardoor de nieren het gewoonweg niet aankunnen. Ik zal een aantal van deze "oorzaken" met een simpele oplossing op een rijtje zetten.

Lees wat je er tegen kunt doen de bron

Toegevoegd na 19 uur:
Nog een link met uitgebreidere info

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/23088-donkere-kringen-onder-de-ogen-verminderen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt als een bus wat je zegt, alleen gaat het dan om bolle wallen en de vraagsteller/ster heeft ingevallen wallen.
Een half plusje kan ik niet geven he? vooruit dan, dan maar een hele ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat wallen (opgezet) en donkere kringen. Maar hier nog een interessante link http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/23088-donkere-kringen-onder-de-ogen-verminderen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja bedankt voor je plusje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoelt ze dan met tussen haakjes (ingevallen) wallen?
Zo'n wallen kunnen verschillende oorzaken en dus oplossingen hebben.
* Heel simpel: erfelijkheid; weinig aan te doen
* Stress en vermoeidheid
* Tekorten; vnl. ijzer, maar ook vitamine C, b6 en b12.
* Alcohol roken en drugs
* Een ongezonde levensstijl
* Allergieen

Als je even een snelle oplossing wil kan je komkommers op je ogen leggen.