Kinderen die via ivf of kid geboren worden zouden deze kinderen/mensen beter tegen de (koude winters )kunnen?

Dit omdat de zaadcellen zijn ingevroren geweest?

Toegevoegd na 13 uur:
En wie weet of er wel onderzoek naar is geweest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit een grapje?

Het beste antwoord

Het is bekend dat de genen zich aanpassen aan de omgeving. Maar als een cel nog een cel is en geen mens, dan gaat 't vooral om 't overleven van die cel zelf - niet om 't overleven van de mens die er uiteindelijk uit zal komen.
Als de genen in een cel zich zo aanpassen dat die cel meer overlevingskans heeft bij koude, dan houdt dat nog niet in dat diezelfde aanpassingen in de genen ook van nut zijn als er eenmaal een mens is uitgegroeid. (Maar 't kán misschien wel - maar wellicht is die kans uitermate klein.) Zaad wat van die mensen komt, zou echter best wel eens wél beter tegen koude kunnen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Wat een onzin! Genen passen zich NIET aan aan de omgeving.'
De _huidige_ (recente) inzichten van de wetenschappers zijn anders.

Andere antwoorden (4)

Vreemde redenatie .. heb 3 vriendinnen die kinderen hebben gekregen op deze manier maar alle kindjes reageren op kou hetzelfde hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het verschil tussen ingevroren worden en tegen de kou kunnen is een beetje een verschil in gradatie. Wel kan het zo zijn dat de zaadcellen die ingevroren worden geselecteerd overleven. Dus dat de cellen beter tegen kou kunnen. Echter, dat zegt nog niets over hoe je de kou ervaart..

Verder is het een vergissing te denken dat IVF / KID zaadcellen allemaal ingevroren zijn. Er vind ook veel in vitro werk plaats voor ouders waar het sperma van slechte kwaliteit is, en eerst geschoond wordt.

Maar nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi nee.
werkelijk niets van waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ingevroren cel blijft gewoon dezelfde cel met dezelfde kenmerken. Structuur of samenstelling veranderen niet door het feit dat de cel ingevroren is geweest.