Zijn er mensen die in deze crisistijd toch geld lenen {bij de bank}om zondag in Zuid-Africa te zijn?

Je hoort steeds dat er meer mensen in Nederland blijven omdat ze geen geld hebben om op vakantie te gaan naar het buitenland.Maar toch is er een ware run op de dure kaartjes en tickets naar de finale van het WK.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag! Maar ik geloof dat ik het antwoord niet wíl weten :S

Het beste antwoord

Tja sommige mensen hebben er alles voor over om erbij te zijn.
En het is te hopen dat je dat dan niet doet met geleend geld,want dan ben je slecht bezig in mijn ogen.
Ik heb het er in ieder geval niet voor over,want met wat het kost kun je ook een heel andere vakantie vieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die gedachte had ik ook eef
je hoort iedereen klagen alles is duur en we kunnen dit niet en dat niet en toch zo n enorme run op die vrije plaatsen
ik snap wel dat het niet veel voorkomt dat Ned kampioen kan worden maar om je daarvoor zo diep in de schulden te steken dat snap ik helemaal niet +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord! +1
Natuurlijk snap ik dat mensen er graag bij willen zijn, en als je daar voldoende geld op je bankrekening hebt staan, mijn zegen heb je. Zonde van het geld in mijn ogen, maar ja, ieder zijn eigen plezier.
Maar geld ervoor gaan lenen...ach dat zal en wil ik nooit begrijpen.

Andere antwoorden (6)

Als mensen veel geld moeten uitgeven voor iets dat ze graag willen lenen ze graag. En dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ben ik met je eens maar om zoveel geld uit te geven voor eigenlijk maar 90 min plezier {als het geen verlenging wordt} daar kan ik met mijn verstand niet bij
Ja, die zullen er zeker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn er.
Wereldkampioen worden (als het lukt ) maak je misschien
maar 1 keer in je leven mee, en er zijn mensen die willen
erbij zijn, het interesseert ze niet wat het kost.
Het is natuurlijk ook een geweldige beleving,en ik kan mij
er iets bij voorstellen dat mensen dat doen.
Zelf heb ik de W.K van 1974 ( in duitsland ) helemaal mogen meemaken , en ik kan je zeggen, het is een
geweldige beleving die ik nooit meer zal vergeten,
ondanks het verlies in de finale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat de categorie mensen die om geld redenen in Nederland blijven NIET die mensen zijn die de run op kaartjes maken.
Per slot zijn er nog steeds miljoenen die WEL naar het buitenland gaan, skien in de winter ed. En dat is toch een veelvoud van het aantal beschikbare kaartjes.

Overigens is vakantie in Nederland niet perse voordeliger dan vakantie buiten Nederland. Zelfs de prijzen voor attractie parken ed zijn dermate hoog dat een paar daagjes uit ipv vakantie flink duur kan worden voor een gezin.
Weliswaar heb je meer reiskosten naar het buitenland maar als dan het levensonderhoud weer veel voordeliger is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Werk

Natuurlijk zijn die er. Vaak zijn het juist de mensen die weinig te besteden hebben die moeilijk verleidingen kunnen weerstaan. Oorzaak & gevolg zijn hier een kip & ei-verhaal. Kijk maar eens naar al die oranjeversiering: de meeste vlaggetjes hangen toch echt niet in de villawijken. Net als met al die kerstversiering. Niet dat dat je nou de kop kost, maar het gaat om het idee. Waar denk je dat zo vlak voor een WK de meeste nieuwe flatscreens worden geplaatst? Een oud gezegde in de audio- en TV-branche luidt: "Hoe smaller de beurs des te breder de buis".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, en dat hoeft niet erg te zijn.

Als je genoeg verdient, maar deze maand je gewone uitgaven hebt gedaan en vorige maand een auto gekocht... tja... en dan spontaan een WK finale waar NL in meespeelt. Dan kan je naar de bank gaan om even wat te lenen om toch nu dat ene unieke kaartje te kopen.

De 25e als de pecunia's weer binnenkomen, dan trekt het vanzelf weer recht.