Mijn vrouw (alweer? :-) at in het begin bami met parmezaan, omdat het voor haar op spaghetti leek. Nu eet ze het netjes met ketjap, nu haar smaak een beetje aan het Nederlandse eten is gewend.

Daarnaast hebben wij hier nauwelijks Chinees eten, het is doorgaans Indonesisch en dan aangepast aan onze keuken. Van de afhaalchinees zijn er vast een paar dingen waar kaas wel lekker bij is, zoals gerechten met pindasaus (gado gado).

Ik denk dat een oorzaak zal zijn dat kaas in Azie van nature niet voorkomt, net als yoghurt. Hierdoor eten aziaten weinig melkproducten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk, ik heb een moderator gevonden ;-)

Andere antwoorden (6)

Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak, er zijn ongetwijfeld mensen die kaas over hun Bami heerlijk vinden.

Het heeft er vast ook mee te maken dat het iha als 'normaal' beschouwd wordt kaas over Italiaans eten te doen, en niet over Chinees.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beide keukens zijn lekker en gebaseerd op eeuwenoude tradities. Als kok respecteer je deze recepten zoals ze van generatie tot generatie worden meegegeven. parmeganio op een penne met pommodoro saus kan wel maar parmegiano op een wonton met noedels zou vloeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ingredienten en kruiden van de italiaanse keuken zijn veelal te combineren met kaas.Dit is niet het geval met de oosterse keuken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is het wel lekker, maar geen enkele lactoseintolerante Chinees zal het gaan uitproberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft met de manier van kruiden te maken. Italiaanse kruiden zoals oregano en basilicum vullen elkaar aan las smaak. Chinese kruiden (djinten; djahe; koenjit) combineren minder goed. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik bedoel uiteraard de genoemde kruiden (italiaans en chinees) in combinatie met kaas.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij gebruiken Chinezen zowieso bijna geen kaas producten.
Daarom vinden chinezen ons vaak stinken omdat wij wel veel kaasproducten eten.