Mijn sluierstaart vis zit de hele tijd op de grond is dit normaal?

Ik heb sinds 3 dagen 3 vissen gekregen. 1 daarvan ligt de hele tijd op de grond en beweegt zich niet. Hij heeft ook 1 zwart oog. Ze krijgen 1keeer per dag eten.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? En is er eemn oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
Erna55
5 jaar geleden
Er is mogelijk iets mis met je aquarium. Daar zeg je niets over.....
Z512099
5 jaar geleden
De zieke vis moet in quarantaine geplaatst worden.

Antwoorden (1)

Een sluierstaart is een gekweekte vis. Daardoor hebben ze een heel gevoelige zwemblaas.
Het is heel belangrijk dat ze zinkend voer krijgen. Ze happen dan naar het voer, terwijl het in het water omlaag zakt. Indien je drijvend voer geeft, happen ze lucht mee. De zwemblaas kan dan al problemen geven, waardoor de vis blijft liggen.
Indien je zinkend voer gaat geven (als je dit nu niet doet), gaat het vaak beter binnen een paar dagen.
Het zwarte oog is misschien aangeboren. Indien de vis meerdere zwarte vlekken krijgt, kan het schimmel zijn.
Ik hoor graag of het aan de voeding ligt.
Succes!