kun je foundation gebruiken als je sproeten & rode wangen hebt?

ik heb rode wangen met daarop sproeten, kan ik hierbij foundation gebruiken
of zal dat gewoon heeel erg lelijk worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

het kan wel, maar ga het niet gebruiken om de sproeten te camoufleren, dan krijg je een onnatuurlijk, maskerachtig resultaat en sproetjes zijn juist leuk, laat je wel even goed adviseren over de juiste kleur, bij de meeste winkels kun je testen, dit moet je doen op je kaaklijn en een kleur kiezen die het dichtst bij je eigen huidskleur zit, gebruik onder de foundation een dagcreme en reinig iedere avond je gezicht met een speciale remover, vergeet ook je hals niet mee te nemen met de foundation, anders krijg je zo'n rare make-up rand om je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt beter een transperante foundation kopen, daar schijnen je sproeten nog doorheen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de rode wangen zullen er wat minder door worden, maar als ze nog te rood naar je zin zijn, kun je ze eerst camoufleren met groene foundation, groen heft het rood op, foundations zijn er in allerlei prijsklassen, ik ga je er geen adviseren omdat het persoonsgebonden is, je kunt het beste naar een drogisterij gaan, waar ze je helpen bij het uitkiezen van een product, wat bij jou past en bij je portemonnee. Bij ons is dat de DA, maar misschien geeft bij jullie de Etos het beste advies, maar geef duidelijk aan wat er maximaal voor wil betalen.

Andere antwoorden (2)

Foundation is om oneffenheden weg te werken.
Dus ook sproetjes en rode wangen..

Gewoon naar de winkel en kijken welke kleur het beste bij je past.
je zult zien dat je huid er heel mooi egaal uit gaat zien.
Ik gebruik al heel lang foundation en ik ben erg blij dat dit middel bestaat!
Voor een echte natuurlijke uitstraling kun je er ook wat compact powder over heen gooien, dat zorgt er voor dat je huid er natuurlijk uit blijft zien!

succes!

p.s uiteraard wel elke avond je foundation verwijderen, want anders krijg je last van puistjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rode wangen kun je camoufleren door onder foundation groene poeder te gebruiken. Vraag maar in een parfumerie , daar zullen ze ook zeggen dat rood en groen elkaar neutraliseren. De foundation zelf mag ook geen rozetinten bevatten anders heeft t nog geen nut.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je de juiste kleurencombi maakt ziet t er heus niet maskerachtig uit hoor .....