als je je rughaar scheert komt dat dan al snel terug? en zoja ergerdan eerst?

Wie kan er enige uitleg over geven?????

11 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik niet aanraden ivm stoppels. Je kunt beter harsen.

Het beste antwoord

Ik ben zelf iemand die me rug scheert en als je je rug scheert, ben je er een weekje vanaf dan komt het weer terug, stoppels zoals de andere vermeld voel je niet omdat rug haar anders is dan baardhaar en dus veel zachter voelt, en des te meer je scheert des te meer je krijgt ik begon atijd met een beetje op mijn bovenrug maar is nu veel meer, maar dit kan ook komen omdat ik ouder ben,

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar idd harsen of laseren voor een beter resultaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je goed scheert gaan al je rugharen op de oppervlakte eraf en dan zie je een aantal dagen helemaal niets meer. Wat wel een probleem is bij scheren is het feit dat er stoppels ontstaan. Dit betekent dat je hele kleine haartjes voelt als je langs je rug gaat. Net als het scheren van een baard.

Wat ik aanraad als je het goed wilt doen. Ga lekker zoeken naar een ontharingsstudio en laat het harsen. Is veel beter dan scheren en duurt ook langer voordat je wat terugziet.

Wil je er langdurig vanaf zijn dan kun je misschien kijken naar laser ontharing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je scheert snij je haartjes heel recht af. Misschien geeft dit het effect dat het dan lijkt alsof je beharing dan dikker terug komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het haar kun je vergelijken met een grasspriet, dat loopt van een breder gedeelte naar een punt, als je de punt eraf knipt, of in dit geval scheert, dan hou je dezelfde spriet over, maar hij lijkt dikker, omdat de punt eraf is, die punt groeit niet meer terug.
Je wil je haar op je rug scheren, dat kan wel, maar dit kan wel irritatie aan de huid geven, het beste kun je je rug eerst warm laten worden onder de douche, door het warme water worden je haren zachter en makkelijker te verwijderen, breng vervolgens een, bij voorkeur scheerolie aan, op de nog natte huid, dit is zacht voor de huid en zuinig in gebruik, trek de huid strak op het te scheren deel en scheer je haar met een nieuw mesje. Verzorg je huid na het scheren met een verzachtende creme, zonder geurstoffen, bijv. Calendulan of Neutral. Het haar blijft na het scheren niet lang weg, je voelt na 1 of 2 dagen de stoppel al weer terugkomen, als je eraan begint, moet je het bijhouden, of een week met stoppels en misschien jeuk rondlopen.
Harsen is inderdaad een betere optie. Je haar vermeerderd zich niet met ontharen.