Hoe verzorg ik mijn vette huid?

In de ochtend voel je je lekker fris.
Gedoucht, cremetje op, haar in de gel, etc. Maar in de loop van de dag word je minder fris. Me huid word dan vet! Vooral me voorhoofd en me neus . Hoe kan ik mijn gezicht het beste verzorgen , en hoe laat ik mijn huid minder vet worden? Ik reinig elke dag me huid met reinigingsmelk- en lotion, en dan een cremetje erop, of Zwitsal Zachte Creme of Nivea Soft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Rieneke1
9 jaar geleden
ik vind de creme die je gebruikt aan de vette kant.
Probeer eens een hydraterende dagcreme, die van de Aldi is prima te betalen.
Heb je wat meer te besteden, dan is Iris hydraterende creme van Weleda, heerlijk, van de geur alleen al word je vrolijk..
Ritsuka
9 jaar geleden
die Nivea is meer een body creme, te vet voor je gezicht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nivea Soft is voor gezicht, lichaam en handen ;)
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar probeer eens een andere creme, zoals rieneke ook al zegt. Het is blijkbaar toch te vet voor jouw huid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon schoon water en verder niets.

Het beste antwoord

Wanneer de talgklieren in de huid meer talg dan gemiddeld produceren, vormt zich samen met zweet en lipiden van de bovenste huidlaag een glimmend, olieachtig laagje op de huid. Bij een vette of onzuivere huid is het van belang om de talgproductie niet van streek te brengen door huidverzorgingsproducten. Kies voor milde producten, gericht op de vette of onzuivere huid zoals een reinigingslotion en een gel crème die de talgproductie niet verstoren. Een voorbeeld is La Roche-Posay Effaclar Matt.
Er zijn een aantal medicijnen die de talgproductie kunnen beïnvloeden. Een lokaal toe te passen retinoïde zoals vitamine A zuur crème kan de talgproductie plaatselijk afremmen. Daarnaast kunnen bij vrouwen sommige anticonceptiepillen een gunstig effect op de talgproductie van de huid hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

daar krijg je een créme voor van de huisarts, dan moet je eerst een afspraak maken en zeggen dat je last hebt van een vettige huid.
dan gaat ze effe kijken of het wel echt nodig is of dat het natuurlijk is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ook mogelijk is gebruik verse kruiden.
dat werkt voor mij in ieder geval uitstekend.
bekijk deze link maar is http://www.natuurlijkerwijs.com/basilicum.htm
scheelt dokters kosten (voor de kleine pijntjes dan he) anders wel naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe gaan kruiden helpen bij een vette huid in het gezicht?
probleem is eerder de gebruikte creme
Nivea soft ken ik, dat is niet vet, maar juist hydraterend, prima geschikt voor je gezichtshuid. Zwitsal zachte creme zorgt wel voor een vettige huid, ondanks dat het ook een hydraterende werking heeft. Gebruik deze eventueel op op je lichaam, maar laat hem staan voor je gezicht.
Breng de reiniging op, maar masseer er niet mee, direct weer afnemen, was je gezicht met lauw water. Blijf overdag zoveel mogelijk van je gezicht af. Als je er geld voor (over) hebt, probeer dan eens de gezichtsverzorgingsproducten van Zarqa, dit merk heeft prima producten voor de probleemhuid. Dit is niet overal te koop, bij ons wel bij Etos en DA.
http://www.zarqa.nl/
http://www.deonlinedrogist.nl/zarqa-m-128.html