Als ik bodylotion op me huid smeer, kan ik dan wel gewoon bruin worden?

of is het net als zonnebrand dat je minder bruin erdoor word?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Je kan gewoon buiten in het zonnetje zitten met bodylotion op je gezicht, en je zal gewoon bruin worden. Het is niet zo dat je er minder bruin door word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In bodylotion zitten geen UV filters, dus je wordt er gewoon bruiner door.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is verstandig om na het zonnen je huid in te smeren met bodylotion (of After Sun dat ook een soort body lotion is).

Om bruin te worden kan je overgens ook prima jezelf insmeren met middelen met een UV filter (zonnebrand). Je kunt dan wat langer in de zon zitten en wordt wat dieper bruin. Beter vaak een beetje in de zon, dan even heel erg lang. Dat is schadelijk voor de huid die zich niet zo snel kan herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Je kan gewoon zonnen met een bodylotion.
Meestal zijn ze bedoeld om vocht in te brengen (hydrateren) of wat vetter te maken.
Dit beide zorgt er niet voor dat je sneller of minder snel verbrand. Wel helpt het als je verbrand bent om de huid "te verkoelen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnebrandcreme is er om je huid te beschermen tegen Uv en tegen verbranden van je huid.De lotion die gebruik je na het zonnen.
Niet gebruiken van zonnebrandcreme is erg onverstandig,je hebt een verhoogde kans op huidkanker,en bovendien verouderd je huid ook veel sneller wanneer je onbeschermd gaat zonnen.Je kunt wel bruin worden met bodylotion op,maar de kans is groter dat je verbrand.Daarnaast neem je een groot risico en sla je adviezen in de wind waarin gewaarschuwd wordt voor huidkanker veroorzaakt door de zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Dit heeft geen invloed op het bruiningsproces.
Maar het is verstandiger om zonnemelk o.i.d. te gebruiken met minstens spf 15. Hoe hoger hoe beter.
Dan heb je over twintig jaar een' oude krantenhuid'. Ik neem ook aan dat je over huidkanker bent ingelicht.
Sla de adviezen op je vraag niet in de wind.