Hoe kan je de sterkte/duur voordat geur vervlogen is van een parfum meten?

Bijv. Jean Paul Gaultier in tegenstelling tot Blue Chanel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dit is alleen met je neus te meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door proefondervindelijk onderzoek.
wellicht met een geur - cursus.
ik volgde recent een geurworkshop. heel apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor kun je die papieren geurstrips gebruiken. Spuit de betreffende geuren op de stripjes en neem ze mee naar huis. "Snuffel" regelmatig aan de strips ... zo kan je nagaan hoe lang een geur blijft hangen en hoe hij na een paar uur ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe de geur tot uiting komt, is per huidtype verschillend. Daarom moet je de geuren echt even op je huid sprayen, om te kijken welke het langste blijft ruiken.
Doe je de een op je linkerpols, de ander op je rechter.
Als je wilt dat een geur lang blijft ruiken, kun je het beste in laagjes parfumeren; douchegel, aftershave balsem, deo, geur! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voordat je gaat ruiken of de geur er nog is, aan koffiebonen ruiken, dit neutraliseert de geur in de neus