Mag je je geld terugvragen aan de kapper?

Ik heb gisteren een permanent in mijn haar gezet, om mijn steile haar te laten krullen/ waves erin maken. Dit zou bijna een half jaar erin blijven zitten en kostte me 100 euro. De kapper vertelde dat ik mijn haar thuis gewoon mocht wassen en alles ermee doen wat ik normaal gesproken ook bij mijn steile haar deed. Nu is het 1 dag later, en mijn haar is weer helemaal steil! Het was volgens mij op het begin al fout gegaan, omdat het resultaat totaal niet was wat ik vroeg. (Ik heb meerdere foto’s laten zien) de kapper is toen mijn haar gaan borstelen, wat volgens mij niet zo verstandig is als je het net permanent gekruld heb. Nu heb ik pluizig, steil haar na 1 dag. Mag ik mijn geld terugvragen?
(Later zag ik op internet dat je je haar helemaal niet mag wassen, tot na 48 uur. Mijn kapper heeft gezegd dat ik dat wel mocht doen, dit heb ik dus ook gedaan in de avond)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
3.4K

Antwoorden (1)

Ja, je mag altijd je geld terugvragen aan de kapper.
De vraag is of je het terugkrijgt. Als jij altijd naar deze kapper gaat en dus vaste klant bent dan kan de kapper wellicht nog een keer je haar doen. Samen er over praten - zonder boos te worden - vragen hoe het opgelost kan worden geeft wellicht een betere kans.

Als je botweg om je geld terug vraagt - ik begrijp je helemaal het resultaat is niet goed en het advies dat je kreeg over het wassen klopte ook niet - heb je dikke kans dat het antwoord nee is. Hoe onlogisch dat ook lijkt. Betaald is betaald en de kapper heeft er voor gewerkt.

Als vaste klant heb je dus meer kans op een goede oplossing - geld terug of permanent in je haar dat langer blijft zitten dan een paar uur.
Je mag trouwens best de opmerking maken dat een verkeerd advies - je mag het wassen - ook niet helpt. Kostte toch €100,00 ... is niet niks.
Succes @Annairissier
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Verstandig advies waar geen (haar)speld tussen te krijgen is!