Wat zijn de voor en nadelen van composiete facings en wat zijn de kosten?

Wat zijn de voor en nadelen van composiete facings?
Hoeveel euro kost het zetten van composiete facings?

een jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Op de website Gezondheidsplein (en nog andere sites) geven ze een overzicht van de voor- en nadelen: Facing van composiet
Bij facings van composiet is het resultaat beter voorspelbaar, wordt er minder van de eigen tand weggeslepen en zijn de kosten aanzienlijk lager dan bij porseleinen facings. Ze zijn ook makkelijk te repareren wanneer dit nodig is. Bovendien kan de tandarts gelijk een composiet facing plaatsen bij de eerste afspraak.
Een paar nadelen: ze hebben een kortere levensduur en verkleuren sneller dan porseleinen facings. Ook geven ze soms een onnatuurlijk effect, omdat ze niet erg transparant zijn.

Verschillende websites geven verschillende prijzen, tussen de € 80 en €250 per facing. Dat zal je dus uit moeten zoeken. Google is your best friend ;-)

Bespreek het ook eens met je tandarts en check je verzekering, sommigen vergoeden het (deels).
een jaar geleden