ik heb een litteken op mijn kin hoe haal ik die weg?

het is geen puistenlitteken denk ik ik kon er gewoon niet vanaf krijgen wat moet ik gebruiken om het zo snel mogelijk te verwijderen en hoelang duurt het?!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
2.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Litteken kun je niet weghalen
Amadea
6 jaar geleden
Dat had je kunnen behandelen toen het nog een wond was. Nu het genezen is kan alleen nog plastische chirurgie toegepast worden om de huid op jouw kin gaver te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan het waarschijnlijk niet weghalen. Het licht eraan wat voor litteken denk ik maar je kunt het waarschijnlijk wel vervagen. Ik zou een schoonheidsspecialiste om advies vragen.

Antwoorden (3)

Nivea helpt echt heel goed en snel alleen moet je eerst even kijken als je er niet allergisch voor bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Een zalfje kan geen littekens weghalen.
Littekencrême O.a. bij het Kruidvat kun je een crême kopen die een litteken vervaagt, vermindert. Twee maal daags smeren en inmasseren.
Hoe lang het duurt? dat zal ook afhankelijk zijn van bv de grootte van het litteken.
Alleen op een gave huid gebruiken.

"De Kruidvat Huidherstellende Litteken Crème is geschikt voor de behandeling van oude en nieuwe littekens en ook voor littekens die ontstaan zijn door acne." (bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Wat heeft zo'n crême voor nut als je die alleen op een gave huid mag gebruiken? Een huid met een litteken is nou juist géén gave huid....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Amadea "Hoe gebruik ik de Kruidvat Huidherstellende Litteken Crème?
Breng de crème in de ochtend en avond aan op je schone, droge huid. Masseer de crème goed in. Breng de crème niet aan op (nog) niet gesloten wondjes." (bron) In mijn antwoord is gaaf gebruikt in de zin van niet open, maar een gesloten wondje, dus een gave huid.
Een gave huid hoeft niet per se een mooie huid te zijn.
Gaaf! is ook cool of vet. Nog even gezocht:
Gaaf: gaaf bijv.naamw.Uitspraak: [xaf] 1) niet kapot Voorbeeld: `een gaaf exemplaar`Synoniemen: onbeschadigd, heel, intact 2) heel erg goed Synoniemen: geweldig, fantastisch, wreed (2) onwijs gaaf joh! (heel erg goe...
Gaaf - 8 definities - Encyclo
www.encyclo.nl/begrip/gaaf
Heb ik zelf ook, voor een groot deel gaat het weg als je er body oil of slakkenzalf aansmeert (te verkrijgen bij apotheker) s'ochtends en s'avonds en na een paar weken merk je het vershil.