Waarom zijn leren binnenzolen niet altijd goed tegen zweetvoeten?

Waarom zijn leren binnenzolen niet altijd goed tegen zweetvoeten? Ze zeggen vaak synthetische stoffen zijn niet goed, dus heb ik losse inlegzolen van leer. Ze zijn dun, maar wel stevig en als ik die aan heb in de zomer stinken die veel meer dan de standaard inlegzolen van een soort rubber met stof. Hoe kan dit? Ook zie je bij die leren meer een afdruk dan bij die groen-grijze met stof.

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Leer neemt geen vocht(zweet) op
een jaar geleden
Antwoord:

Leren inlegzolen zijn niet altijd goed tegen zweetvoeten omdat leer een poreus materiaal is. Dit betekent dat het zweet en ander vocht absorbeert, waardoor de inlegzool nat en oncomfortabel kan worden. Bovendien kan het leer ook gaan stinken als het te nat wordt.
een jaar geleden