Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gisteren heb ik nogal heet gedouched. Kan dit de oorzaak zijn van dat ik vandaag zo'n vette huid heb?

omdat ik spierpijn had, heb ik extra heet gedouched.... vette huid + vet haar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
643

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen, als je door het warme water het te warm hebt gekregen en bent gaan zweten dan werken de zweet en talgklieren ook harder. Maar waarschijnlijker lijkt me dat dit afkomstig is door teveel zeep/doucheschuim gebruik, deze hebben meestal een ander zuurgehalte dan de huid, dat kan een vette huid veroorzaken, dit is ook het geval met de shampoo. Dit kun je voorkomen door een PH neutrale (5,5) doucheschuim en shampoo te gebruiken, die zijn er van diverse merken, gewoon bij de drogisterij,apotheek en supermarkt te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmm okee dat doucheschuim kan wel kloppen De shampoo echter is van Dr, Organic, zonder SLS en lang niet zo ontvettend als gewone shampoo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar is hij ook PH neutraal, de huid (ook de hoofdhuid) is veel zuurder dan de meeste zepen en shampoos en kan slecht reageren op andere PH waardes, vet haar wordt veroorzaakt door de talgklieren op je hoofdhuid. Ook teveel masseren tijdens het wassen zet de talgklieren aan het werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij zijn gewent om zo hygiënisch te zijn dat we ongezond beginnen te leven. (zie maar hoe allergieën toenemen) Rond ieder haartje over gans het lichaam zit een klein kuiltje waarin talgklieren zitten. Die scheiden een vetachtige stof af ter bescherming van onze huid. Met zeep wassen we deze bescherming weg (zeep lost vet op). Beter is een douche nemen, goed wrijven (je hebt daar speciale handschoenen voor) doch zonder zeep. Dit is echter moeilijk aan de man te brengen, zeker met onze huidige levensstijl.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding