Is het verstandig om onder de zonnebank te gaan met een lichte huid en rood haar?

Het is niet te bedoeling om bruin te worden van de zonnebank, maar om de huid te laten wennen aan de zon en verbranding te verminderen. Is dit verstandig en werkt het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een beetje zon is zelfs goed. Want in de winter bouwen we een vitamine D tekort op.
Ik ken in mijn omgeving iemand met jouw huidtype die voorafgaand aan de vakantie drie keer naar de zonnebank gaat om zo de huid te laten wennen. Zij vertelde mij dat ze sindsdien minder/geen verbrande huid meer heeft.
Let op alles met mate!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, onder de zonnebank gaan is eigenlijk nooit gezond. de huid krijgt dan ineens een veel te hoge dosis uv straling.

beter is het om, als het weer beter wordt, al te beginnen met smeren met zonnebrandcreme. daarmee bescherm je de huid. je zult dan minder nadelige gevolgen hebben van de zon.
11 jaar geleden
Mijn schoonvader heeft hetzelfde huidtype en is ooit flink verbrand. Sindsdien wordt hij snel bruin. Maarrrrr... Zon of zonnebank, het is echt geen aanrader.

Je bent gezegend met een mooie maar kwetsbare huid. Wees er zuinig op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook rood haar. Ik ga altijd in de winter paar x naar de zonnebank ik ben niet bruin maar heb wel beetje bruine gloed. In de zomer zie ik dan niet zo bleekjes en werkt prima!