Kan je met zilvershampoo ook bruin tot donkerbruin haar een paar tinten lichter maken??

Ik kreeg de tip van iemand met bruin geverfd haar, die zei dat het een kapperstip was dat je met zilvershampoo je haar werkelijk wat lichter kan maken dus ook voor donker haar.
Klopt dit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.6K

Antwoorden (3)

Dit kan volgens mij alleen met geverfd haar, of erg gevoelig haar, als je haar snel verkleurd van bijvoorbeeld de zon dan heb je grote kans dat dit ook werkt. Verkleurd je haar niet in de zon werkt grijsshampoo waarschijnlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf gekleurd haar en ik merk dat als ik verschillende keren mijn haar was met head and shoulders dat mijn haar lichter van kleur word. Maar verschillende tinten dat kan volgens mij alleen de kapper.
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
Oh ja, hoe moet dat dan?welke produkten?en hoelang? En hoe weet je dat het voldoende ontkleurd is? Welk volume percent gebruiken? Het is niet blonderen he ,maar van een zwartharige lichter maken naar een mooie brunette....en als ik zie welk een last mijn kapper heeft om me niet oranje te maken....durfde ik er niet aan beginnen,maar misschien met jou deskundige raad wel! Oh ja, ik zou graag mijn zachte haren houden en niet eindigen met een stro dakje....
Zilvershampoo helpt alleen om de gele glans op grijs/wit of geblondeerd haar weg te halen.

Zilvershampoo op bruin haar zal weinig tot niets doen. Als de kleur wel wat veranderd dan is dat bijna niet te zien en tijdelijk. Bruin geverfd haar wordt mogelijk wel lichter van zilvershampoo, maar dat komt omdat het de kleur dan vervaagt.